دلایل عدم موفقیت؛ ۳ عاملی که سبب می‌شوند در رسیدن به اهداف تان شکست بخورید

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۱۲, ۱۴۰۰

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که برخی آدم‌ها هر کاری می‌کنند به”موفقیت” نمی‌رسند؟ در اصل، این ایده درست نیست، زیرا هر کسی و همه می‌توانند موفق شوند. اما واقعیت این است که افراد ناموفق معمولاً دارای صفات و عاداتی هستند که دلایل عدم موفقیت آنها را تشکیل می‌دهد.

سه دلیل که چرا بعضی از افراد موفق نمی‌شوند

1- آنها خودشان را محدود می‌کنند

موفقیت به توانایی و قدرت عبور از میان چالش‌ها بستگی دارد. متأسفانه برخی افراد، خواسته یا ناخواسته، خود را محدود می‌کنند. برخی شیوه‌های محدودیت افراد ناموفق به شرح زیر است:

– به دنبال یادگیری نیستند. در دنیا روشهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. می‌توانید بخوانید، به کارگاه‌ها یا کلاس‌ها بپیوندید و بسیاری دیگر. افرادی که موفق نمی‌شوند، معمولاً یادگیری را متوقف می‌کنند، معتقدند که همه چیز بعد از اتمام درس و دانشگاه پایان می‌یابد. عدم یادگیری مداوم از دلایل عدم موفقیت بسیاری از آدم‌هاست.

– از همان ابتدا اعتقاد دارند که موفق نمی‌شوند. این محدودیت احمقانه است زیرا مطمئناً، هیچ کس از همان ابتدا همه چیز را نمی‌داند. تمام آنچه اهمیت دارد این است که شما باید  همراه باچالش‌ها یاد بگیرید و رشد کنید!

مطلب مرتبط: ۱۱ راز زبان بدن که به موفقیت بیشتر شما کمک می کند

– آنها چیزهایی را که شروع می‌کنند به پایان نمی‌رسانند. این از مهمترین دلایل عدم موفقیت است.

– آنها بیش از حد تجزیه و تحلیل می‌کنند و در نشخوار فکری و تجزیه و تحلیل بیش از حد گیر می‌افتند، چیزی که بر اساس مطالعات برای سلامت روان مضر است. ترس و اضطراب و در نتیجه عدم اقدام رو به جلو، از نتایج فکر کردن بیش از حد هستند.

مطلب مرتبط: ۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

2- تمرکزشان در جای اشتباهی است

برای موفقیت، باید بر نتیجه موفقیت خود تمرکز کنید. اهداف‌تان باید در ذهن باشد و با گام‌های منظم و مداوم به سمت موفقیت پیش بروید. متأسفانه حفظ این نوع تمرکز خودآگاهانه همیشه آسان نیست و از دلایل عدم موفقیت بسیاری از آدم‌هاست. در اینجا چند نمونه از تمرکز اشتباه آورده شده‌است:

– تمرکز بر کمال گرایی. تمرکز بر کمال یک تمرکز بی معنی است، زیرا هیچ کس کامل نیست و اشتباهات بخشی از رسیدن به هر موفقیتی هستند.

– تمرکز بر اهداف کوتاه مدت. بسیاری از افرادی که موفق نمی‌شوند، خیلی کوچک فکر می‌کنند. رویاهای آنها محدود است و فقط روی اهداف کوتاه مدت متمرکزند و توانایی حرکت به سمت چیزهای بزرگ‌تر را از دست می‌دهند.

مطلب مرتبط: ۸ درس موفقیت از وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان

– تمرکز روی پول. برای برخی از افراد، تنها شاخص موفقیت پول است. تمایل به ثروتمند شدن مشکلی ندارد، اما اهداف مادی نباید عامل اصلی حرکت کسی باشد که به سمت موفقیت می‌رود. با سرمایه گذاری که می‌کنید، ریسک می‌کنید و مرتکب اشتباه می‌شوید، به هر حال پول از دست می‌رود و دوباره به دست می‌آید.

– تمرکز بر شکست‌های قبل. همه تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نخواهند بود. عدم درک این موضوع از دلایل عدم موفقیت است. تمرکز بر شکست‌های قبلی سبب می‌شود که فرصت‌های جدید را نبینید.

3- آنها نگرش بدی پیدا کرده‌اند

نگرش شما نقش زیادی در موفقیت و شکست‌تان دارد. داشتن یک نگرش مثبت سبب می‌شود که کیلومترها مسافت را طی کنید در حالی که یک نگرش منفی باعث می‌شود که با وقوع چند چالش گیر بیفتید. چند نمونه از نگرش‌های بد عبارتند از:

– تفکر منفی. تا به حال با کسی آشنا شده‌اید که به نظر می‌رسد همیشه بدترین حالت را تصور می‌کند؟ خوب، این افراد به ندرت موفق می‌شوند.

– نپذیرفتن کمک دیگران. مستقل و خودکفا بودن عالی است. با این حال همه گاهی به کمک نیاز دارند، اما افراد ناموفق به اشتباه معتقدند که پذیرش کمک آنها را ضعیف می‌کند. و این از دلایل عدم موفقیت آنهاست.

– عدم باور به خود. اساسا، اگر کسی فکر می‌کند که قادر به دستیابی به اهداف خود نیست، مهم نیست که چقدر تلاش کند، به هر حال امیدی به موفقیت ندارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *