بازسازی شخصیت های تاریخی؛ چهره های تاریخی در عصر مدرن چگونه دیده می شدند

توسطتحریریه خبرنامه

فروردین ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : فروردین ۱۴, ۱۴۰۰

آیا تاکنون تصور کرده‌اید که در شهری تحت حاکمیت ژولیوس سزار زندگی کنید؟ تعظیم در برابر توت‌عنخ‌آمون یا کلئوپاترا چطور؟ خوب، به کمک فن‌آوری مدرن و بازسازی چهره شخصیت های تاریخی، سرانجام این شانس را پیدا کرده‌ایم که تصویر مدرن آنها را ببینیم. با خبرنامه همراه باشید تا چهره مدرن برخی شخصیت های تاریخی را ببینید!

۱- توتن‌عنخ‌آمون

اگر باستان شناس هوارد کارتر نبود، ما چیز زیادی در مورد فرعون حاکم بر مصر از سال 1334-1324 قبل از میلاد نمی‌دانستیم. این باستان‌شناس مقبره توتن‌عنخ‌آمون را در سال 1922 کشف کرد. طبق گزارش سی تی اسکن، مشخص شد که او در 19 سالگی درگذشته و علت اصلی مرگش مالاریا بوده‌است. چهره مدرن او را در این عکس می‌بینید.

توتن‌عنخ‌آمون
توتن‌عنخ‌آمون

2- نفر‌تیتی

برخلاف سایر ملکه‌های مصر، نفرتیتی به عنوان یک ملکه قدرتمند تر به تصویر کشیده شده‌است. ما زمانی با این ملکه آشنا شدیم که مقبره‌اش کشف شد، اگرچه او وارونه دفن شده بود. سی‌تی‌اسکن نشان داد که او چهره ای زیبا (با چند چین و چروک) داشته‌است.

نفرتیتی
نفرتیتی

3- بازسازی چهره شخصیت های تاریخی؛ کلئوپاترا

ما تصاویری از کلئوپاترا را در فیلم‌ها دیده‌ایم، اما این تعابیر همیشه ما را به این فکر می‌اندازد که او واقعاً چه شکلی است. بر اساس تاریخ، مشخص شده که او بسیار زیبا بوده‌است و بی‌دلیل نیست که بسیاری از عالی‌ترین مردان رم جذب او می‌شدند. کلئوپاترای امروزی را در تصویر زیر می‌بینید!

کلئوپاترا
کلئوپاترا

4- ژولیوس سزار

وی به خاطر توانایی‌های نظامی فوق‌العاده‌اش و مبارزات موفقیت آمیز در سراسر اروپا مشهور بود. با این حال، ما سزار را فقط در مجسمه یا نقاشی دیده‌ایم. باسازی چهره شخصیت های تاریخی در این مورد واقعا گل کاشته‌است. ژولیوس سزار مرد مدرنِ جذابی است!

ژولیوس سزار
ژولیوس سزار

5- ملکه الیزابت یکم

سلطنت ملکه الیزابت یکم که از 1559-1603 به طول انجامید، با مرگ برادر و خواهرش شروع شد. قبلا فقط می‌توانستیم او را در نقاشی‌ها ببینیم اما اسکن چهره وی با فناوری چاپ 3 بعدی سرانجام چهره واقعی او را نشان داد

ملکه الیزابت یکم
ملکه الیزابت یکم

6- ماری یکم، ملکه اسکاتلند

ماری استوارت فقط 6 روز داشت که ملکه شد. او اندکی پس از فوت پدرش، وی برای تحصیل و پیشرفت به فرانسه اعزام شد. سرانجام، در سال 1559 به اسکاتلند بازگشت. این تصویر بازسازی شده ماری را بین 19 تا 26 سالگی نشان می‌دهد.

ماری استوارت
ماری استوارت

7- بازسازی چهره شخصیت های تاریخی؛ اسکندر مقدونی

گفته می‌شود که اسکندر مقدونی دارای بیماری هتروکرومیا بوده که در آن رنگ چشم‌ها با هم متفاوت است. در بسیاری از توصیفات، موهای فرفری طلایی نیز به او نسبت داده شده است. تصویر باز سازی شده اسکندر مقدونی را در زیر می‌بینید. چهره امروزی او بد هم نیست!

اسکندر مقدونی
اسکندر مقدونی

8- جین آستن

جین آستن نویسنده مشهور انگلیسی در قرن هجدهم و نوزدهم بود. اما اگر در عصر مدرن زندگی می‌کرد حتما آثارش در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار می‌گرفت و البته یک نویسنده خوش‌چهره نامیده می‌شد!

جین آستن
جین آستن

9- کالیگولا

کالیگولا سومین امپراطور روم بود. او صرف نظر از اصل و نسب بزرگش، به یک امپراتور دیوانه مشهور بود. سلطنت وی سه سال و ده ماه طول کشید. چهره باز سازی شده این امپراتور را در تصویر زیر می‌بینید.

کالیگولا
کالیگولا

10- بازسازی چهره شخصیت های تاریخی؛ مونا لیزا

شاید او عضوی از یک خانواده سلطنتی نباشد، اما نامش در طول قرون گذشته زنده بوده‌است. چره او توسط لئوناردو داوینچی – یکی از مشهورترین چهره‌ها در سراسر جهان – کشیده شده است. به نظر شما اگر مونا لیزا امروز زنده بود، به عنوان مدل انتخاب می‌شد؟

مونا لیزا
مونا لیزا

11- ناپلئون

ناپلئون بناپارت یکی از مشهورترین رهبران تاریخ است. ناپلئون ابتدا به عنوان یک رهبر نظامی در طول انقلاب فرانسه به شهرت رسید، و سپس سلطنت ده ساله خود  را آغاز کرده و سرانجام تبعید شد.

ناپلئون بناپارت
ناپلئون بناپارت

12- بنجامین فرانکلین

در فهرست بازسازی چهره شخصیت های تاریخی، بن فرانکلین یکی از مواردی است که چهره امروزی‌اش خیی متفاوت به نظر می‌رسد! ظاهرا او افزودنی جذابی برای فضای سیاسی امروز است.

بن فرانکلین
بن فرانکلین

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *