جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

به گفته علم، این ۵ نوشیدنی ممکن است سبب بروز حمله قلبی شوند

خواندن 4 دقیقه
1
(1)

برای داشتن یک زندگی سالم و طولانی، بسیار مهم است که از قلب‌تان مراقبت کنید. اگرچه هیچ تضمینی وجود ندارد که در دوره‌ای از زندگی خود حمله قلبی را تجربه نکنید، اما برخی از تغییرات سبک زندگی شما می‌تواند باعث کاهش خطر شود.

هنگامی که جریان خون در قلب مسدود شود حمله قلبی رخ می‌دهد. علت این انسداد در درجه اول به دلیل تجمع رسوبات چربی است که شامل کلسترول مضر (معروف به LDL) است که در نهایت پلاک تشکیل می‌دهد. این تجمع به عنوان تصلب شرایین شناخته می‌شود و می‌تواند باعث تنگ شدن و سفت شدن عروق شود و در نهایت از جریان خون جلوگیری می‌کند. حمله قلبی اغلب در نتیجه بیماری قلبی، به ویژه بیماری عروق کرونر (CAD) است. (مرتبط: با این چک لیست ساده در تمام طول سال از سلامت قلب تان مراقبت کنید).

حتی اگر سلامت قلب ما کاملاً تحت کنترل ما نباشد، می‌توانیم اثراتی روی آن داشته باشیم. به عنوان مثال، یکی از مولف‌هایی که در سلامت کلی قلب نقش زیادی دارد، رژیم غذایی است – و این شامل نوشیدنی ها نیز می‌شود. برخی از نوشیدنی‌ ها برای سلامت قلب مضر هستند و حتی ممکن است موجب حمله قلبی شوند.

در این نوشتار، پنج نوشیدنی مضر برای قلب را مشاهده خواهید کرد که باید از آنها دوری کنید یا حداقل برای حفظ سلامت قلب، آنها را به میزان متعادل بنوشید.

۱. نوشابه های گازدار

این یکی احتمالاً تعجب آور نیست. مقدار زیاد  موجود در نوشابه است که تهدید را برای قلب ایجاد می‌کند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدنی های شیرین ممکن است خطر بیماری قلبی را که عامل اصلی حملات قلبی است، افزایش دهند. یک مطالعه جدید نیز نشان داد افرادی که زیاد نوشابه می‌نوشند، دارای مقادیر غیر طبیعی چربی خون هستند که خطر بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

2. نوشیدنی های مضر برای قلب؛ قهوه

اگرچه نشان داده شده است که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش می‌دهد، اما با نوشیدن بیش از حد قهوه می‌توانید خود را در معرض عوارض قلبی قرار دهید.

یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که شش فنجان قهوه در روز یا بیشتر می نوشند می‌توانند افزایش لیپیدهای (چربی) موجود در خون را تجربه کنند، که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

3. نوشابه‌های انرژی زا

نوشابه های انرژی زا می‌توانند با افزایش فشار خون و غیر طبیعی کردن ریتم قلب، خطر بیماری قلبی را افزایش دهند. بنابراین، اگر فکر می‌کردید این نوشیدنی ها بدون ایجاد هر گونه آسیبی باعث افزایش سریع انرژی می‌شوند، بدانید که لزوماً درست نیست. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این علائم نامطلوب معمولاً “در افرادی که مقدار زیادی نوشابه انرژی زا در مدت زمان کوتاهی می‌نوشند یا آنها را با الکل یا مواد دیگر مصرف می‌کنند” مشاهده می‌شود.

مطلب مرتبط: نوشابه های انرژی زا؛ افزایش دهنده سریع انرژی یا ریسکی برای سلامتی

4. نوشیدنی های مضر برای قلب؛ الکل

افرادی که الکل مصرف می‌کنند بیش از بقیه در معرض خطر ابتلا به مشکلات قلبی هستند. اگرچه این مورد هم در مورد مردان و هم در مورد زنان صدق می‌کند، اما مطالعات نشان داده است زنانی که به طور منظم الکل مصرف می‌کنند بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

5. میلک شیک

میلک شیک‌ها دو عامل دارند که آنها را برای حملات قلبی خطرناک می‌کند: قند و چربی اشباع شده.

برخی تحقیقات حتی نشان می‌دهند که فقط یک وعده غذایی پرچرب می‌تواند باعث ابتلا به بیماری قلبی در برخی افراد شود.

به دنبال یک نوشیدنی جدید هستید که شما را در مسیر درست قرار دهد؟

بنابراین ما فقط نوشیدنی های مضر برای قلب را که احتمالاً باید از رژیم غذایی خود حذف کنید به شما گفتیم، اما چه چیزی به جای این نوشیدنی ها بنوشیم؟ توصیه ما چای سبز است. چای سبز نه تنها می‌تواند به ترمیم آسیب های وارد شده توسط رویدادهای قلبی کمک کند، بلکه برای سلامت کلی نیز فایده دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان