برکناری مسعود اندرابی از وزارت داخله؛ عبدالله با تصمیم ارگ مخالفت کرد

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۳۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

یک روز پس از برکناری مسعود اندرابی از سمت وزارت امور داخله عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه برکناری او را مخالف توافقنامه سیاسی میان غنی و عبدالله دانسته، غیرقابل قبول خوانده است.

شورای مصالحه امروز شنبه (30حوت) در اعلامیه ای گفته است که تصمیم در مورد برطرفی مسعود اندرابی وزیر داخله «عجولانه»، غیر موجه و در مخالفت با توافقنامه‌ی سیاسی میان دو طرف صورت گرفته است.

در اعلامیه آمده است که همچنان در مورد معرفی سرپرست جدید برای وزارت داخله نیز با شورای مصالحه مشورت نشده است.

شورای مصالحه تاکید کرده: «این تصمیم در شرایط فعلی مخالف منافع و مصالح کشور می‌باشد و غیرقابل قبول است.»

برکناری مسعود اندرابی

این در حالی است که دفترشورای امنیت ملی روز گذشته اعلام کرد که بر اساس حکم رییس جمهور غنی حیات الله حیات به عنوان سرپرست وزارت امور داخله تعیین شده است.

دفتر شورای امنیت ملی افزوده که رییس جمهور غنی در حکم جداگانه محمد ایوب سالنگی را نیز به عنوان معاون اول وزارت امور داخله منصوب کرده است.

دفتر شورای امنیت ملی تاکید کرده که این تعینات به هدف ایجاد اصلاحات لازم در رهبری سکتور امنیتی و صفوف نیروها، بهبود وضعیت امنیتی، محافظت از جان و مال مردم و اجرای بهتر برنامه خودکفایی الی سال ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

محمدمسعود اندرابی به تاریخ 22 دلو سال 97 کارش را به عنوان سرپرست وزارت داخله آغاز کرد. اندرابی در ماه قوس سال جاری رأی اعتماد نمایندگان مجلس را به‌دست آورد و رسما وزیر داخله شد.

عبدالله در حالی به برکناری مسعود اندرابی واکنش نشان داده که بر اساس امضای توافقنامه سیاسی میان رییس جمهور غنی و او پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری 6 میزان سال 1398 وزارت داخله به عبدالله عبدالله داده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *