۹ عادت روزانه که علت بروز چین و چروک صورت هستند

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۳۰, ۱۳۹۹

بروز چین و چروک در نهایت اجتناب‌ناپذیر است، اما بسیاری از عادت‌های روزمره باعث زودتر ظاهر شدن چین و چروک می‌شوند. عادت‌هایی که به ظاهر بی‌خطر هستند، می‌توانند پدیدار شدن نشانه‌های پیری را تسریع کنند و علت بروز چین و چروک باشند. در این نوشتار با ۱۰ مورد از این عادات آشنا خواهیم شد.

1- علت بروز چین و چروک؛ جویدن آدامس

اگر هر روز آدامس می‌جوید، بروز چین و چروک روی صورت‌تان سریع‌تر خواهد بود. حرکت بدون توقف دهان برای جویدن باعث بروز چین و چروک در اطراف دهان می‌شود و در عین حال خاصیت ارتجاعی پوست را ضعیف می‌کند.

2- دویدن و سایر تمرینات فضای باز

شما همیشه می‌شنوید که دویدن و سایر انواع تمرینات چقدر برای شما و بدن‌تان مفید است. این درست است، اما همین می‌تواند علت بروز چین و چروک باشد.

اول، دویدن باعث سوزاندن چربی زیر پوست و در نتیجه عمیق شدن چین و چروک می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، مشاهده آنها روی پوست راحتتر خواهد بود.

دلیل دیگر اینکه دویدن می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک شود عدم استفاده از کرم ضد آفتاب است.

مطلب مرتبط: درمان های خانگی چین و چروک صورت؛ ۹ راهکار طبیعی که خطوط ریز را از بین ببریم

3- استفاده زیاد از تلفن، تبلت یا کامپیوتر

این کاری است که اکثر مردم بارها در روز انجام می‌دهند. این عادت روزانه می‌تواند علت بروز چین و چروک‌های زودرس روی پوست باشد. اول اینکه نگاه کردن به دستگاه به طور مداوم می‌تواند چین و چروک‌های غیر طبیعی در گردن ایجاد کند. این چین و چروک‌های گردن غیر طبیعی هستند زیرا بدون استفاده زیاد از دستگاه‌های الکترونیکی و نگاه به سمت پایین، به هیچ وجه ظاهر نمی‌شدند.

به علاوه،‌ وقتی خیلی روی یک صفحه نمایش تمرکز می‌کنید، تمایمعمولا اخم می‌کنید. همین یک علت بروز چین و چروک زودرس است.

4- عدم استفاده از عینک آفتابی

نور خورشید روشی مطمئن برای بروز یا عمیق شدن چین و چروک‌های اطراف چشم است. به علاوه، اگر زیر نور آفتاب تمرکز کنید، ممکن است چین و چروک بین ابروهای‌تان هم ظاهر شود.

5- استفاده زیاد از نی برای نوشیدنی‌ها

برخی از افراد هنگام نوشیدن قهوه یا چای از نی برای جلوگیری از ایجاد لکه روی دندان استفاده می‌کنند. به نظر می رسد این یک عادت روزانه عالی است زیرا به حفظ سفیدی دندان کمک می‌کند. با این حال استفاده بیش از حد از نی، می‌تواند سبب بروز چین و چروک زودرس یا عمیق شدن چین و چروک دور دهان شود.

6- علت بروز چین و چروک؛ به پهلو یا روی شکم خوابیدن

هرچند عجیب به نظر می‌رسد، اما حالت بدن‌تان در هنگام خواب، می‌تواند چین و چروک ایجاد کند. خوابیدن به پهلو یا شکم می‌تواند چین و چروک ایجاد کند زیرا صورت شما روی بالش دچار فشار می‌شود. این باعث می‌شود پوست شما چین خورده و خطوط خواب یا چین و چروک ایجاد شود.

روی پهلو خوابیدن هم علت بروز چین و چروک در پیشانی، لب‌ها و گونه‌ها است. باید سعی کنید تا جایی که امکان دارد به پشت بخوابید.

7- مصرف سیگرت

سیگرت برای پوست بسیار مضر است زیرا آنزیمی آزاد می‌کند که باعث تجزیه کلاژن و الاستین می‌شود. دود سیگرت همچنین باعث انقباض رگ‌های خونی و کمبود اکسیژن و مواد مغذی می‌شود و همه اینها علت بروز چین و چروک‌های جدید و عمیق شدن چین و چروک‌های قدیمی می‌شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی سرشار از کلاژن که از چین و چروک شدن پوست جلوگیری می کنند

8- مصرف بیش از حد قند یا سایر مواد غذایی ناسالم

غذایی که مصرف می‌کنید نقش به سزایی در سلامت پوست شما دارد. قند بزرگترین علت بروز چین و چروک است.

چند دلیل وجود دارد که قند باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. اول اینکه تولید چربی را افزایش می‌دهد، باعث بروز جوش می‌شود، سیاهی زیر چشم را زیاد می‌کند و کلاژن را تجزیه می‌کند. اگر قند را از رژیم خود حذف کنید، فقط در سه روز متوجه تفاوت فاحشی خواهید شد.

غذاهای ناسالم دیگری که در نهایت ممکن است علت بروز چین و چروک باشند عبارتند از غذاهای پر التهابی است. این غذاها شامل نان سفید، غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز می‌شوند. اجتناب از آنها برای محافظت از پوست و کاهش سرعت ایجاد چین و چروک معجزه می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کند

۹- عدم نوشیدن آب کافی یا مصرف نوشیدنی‌های ناسالم

آب در زندگی یک ضرورت است و باید مطمئن شوید که به اندازه کافی آن را مصرف می‌کنید. وقتی بدن شما کم آب می‌شود، چین و چروک‌های شما عمیق‌تر به نظر می‌رسند. پوست با داشتن رطوبت کافی به طور مثبتی پر و برجسته می‌شود و همین به پنهان شدن چین و چروک کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *