جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

دیدار مقام های افغان و پاکستان در بحرین؛ افغانستان در نشست صلح مسکو و انقره شرکت می کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 پس از اعلام آمادگی ترکیه و روسیه برای میزبانی از نشست های صلح افغانستان حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان می گویند که نمایندگان حکومت افغانستان در این نشست ها اشتراک می کنند و فعلا مصروف بررسی آن اند.

حمدالله محب امروز شنبه (23حوت) در نشست مشترک خبری با رییس ستاد ارتش، وزیر داخله و رییس عمومی امنیت ملی گفت که افغانستان در نشست‌های که در پیوند به صلح در روسیه و ترکیه برگزار خواهند شد، شرکت می‌کند.

محب افزود: «وزارت خارجه و شورای عالی مصالحه در این مورد کار می کند تا سطح اشتراک دیگر کشورها و گروه طالبان را مشخص سازد و بر اساس سطح اشتراک کنندگان این نشست هیئت افغانستان تعیین می شود.»

قرار است نشست روسیه به تاریخ ۱۸ مارچ در مورد صلح افغانستان در مسکو برگزار شود و این کشور چندی قبل از مقامات افغان برای اشتراک در این نشست دعوت کرده بود.

در نشست مشکو از نمایندگان طالبان و برخی از کشورهای منطقه و آمریکا نیز دعوت شده است.

روز گذشته، وزیر خارجه ترکیه گفت که انقره ‌برای میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان در ماه اپریل آمادگی می‌گیرد. به گفته او انقره نماینده ویژه خویش در امور افغانستان را نیز معرفی خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرده بود که نشست استانبول جایگزین نشست دوحه نه، بلکه مکمل آن است و در هماهنگی با دولت قطر برگزار می‌شود.

دیدار مقام‌های افغان و پاکستانی در بحرین

حمدالله محب در بخشی از سخنان اش گفت که با مقام‌های ارشد نظامی پاکستان در بحرین دیدار و در مورد صلح افغانستان و روابط میان دو کشور گفتگو کرده اند.

در نشست با مقامات پاکستانی از سوی أفغانستان آقای محب، ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی و یاسین ضیا رییس ستاد ارتش شرکت کرده و با رییس ستاد ارتش پاکستان و رییس استخبارات آن کشور گفتگو کرده اند.

محب در مورد این نشست گفت: «ما بارها این موضوع را مطرح کردیم که تنها به مذاکره با طالبان در افغانستان صلح آمدنی نیست. موضوع مهم و اصل دیگر پاکستان است و همراه پاکستان هم باید صحبت صورت بگیرد.»

او تاکید کرد که نشست بحرین میان افغانستان و پاکستان با وساطت مقام‌های بریتانیایی انجام شده بود و قرار است این نشست ادامه یابد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان