جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

افزایش خشونت ها؛ شورای امنیت سازمان ملل خواهان توقف حملات هدفمند در افغانستان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش خشونت ها و گفتگوهای صلح افغانستان شورای امنیت سازمان ملل متحد خشونت‌ها در افغانستان را محکوم کرده و از افزایش حملات هدفمند در کشور ابراز نگرانی کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه22حوت) در اعلامیه ای گفته است که حملات هدفمند غیرنظامیان، کارمندان ملکی، مقامات قضایی، فعالان رسانه‌ای، کارکنان مراقبت‌های صحی، زنان، مدافعان حقوق بشر و اقلیت های دینی را هدف قرار می دهد.

این شورا خواستار پایان فوری حملات هدفمند شده تاکیده کرده است که عملان این گونه حملات به صورت حتمی باید محاکمه گردند.

شورای امنیت سازمان ملل حملات عمدی بر غیر نظامیان را جرایم جنگی خوانده از تمام طرف ها خواسته است که در هر وضعیت به الزام های شان تحت قوانین بشردوستانه بین المللی، به شمول حفاظت از غیرنظامیان پابند باشند.

اعضای شورای امنیت ملل متحد تاکید کرده که صلح پایدار فقط از طریق روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها می‌تواند به دست آید که هدف آن آتش‌بس همه‌جانبه دایمی و توافق سیاسی همه‌‌شمول برای پایان جنگ در افغانستان باشد.

اعضای شورای امنیت همچنان بر اشتراک معنادار و مساوی زنان در روند صلح تاکیده طرف های مذاکره کننده را را تشویق نموده تا اقدامات اعتمادسازی را روی دست گیرند که کاهش خشونت و حسن نیت متداوم در آن شامل باشد.

آنان نسبت به تهدید تروریزم برای افغانستان و منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از این اعلامیه شورای امنیت ملل متحد استقبال کرده است.

افزایش خشونت ها همزمان با صلح

همزمان با ادامه مذاکرات صلح در افغانستان خشونت ها همچنان در سطح بالا می باشد و ترورهای هدفمند نیز افزایش یافته است.

هرچند مذاکرات صلح افغانستان با روی کار آمدن جو بایدن وارد مرحله تازه ای شده اما هیچ گونه کاهش در خشونت ها تاکنون رونما نشده است.

پیش از این کمیسیون مستقل حقوق بشر به تاریخ 26 قوس اعلام کرده بود که در شش ماه نخست سال جاری میلادی از مجموع تلفات غیرنظامیان ۳۱ درصد آن را ترورهای هدفمند تشکیل می دهد.

باوجود آنکه طالبان دست‌داشتن در این حملات را رد می‌کند، حکومت افغانستان و شماری از مقامات بین المللی این گروه را در این حملات مقصر خوانده و از طالبان خواسته اند تا آنرا توقف دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان