جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اعتراض به کشتار هفت کارگر معدن گج؛ معترضان بامیانی خواهان شناسایی عاملان این جنایت شدند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با گذشت سه روز از کشتار هفت کارگر معدن گج از سوی افراد ناشناس در ننگرهار شماری از باشندگان ولایت بامیان امروز در مقابل دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر در یک گردهمایی اعتراضی خواهان رسیدگی فوری و عادلانه و ریشه‌یابی رویداد ننگرهار شده اند.

در این اعتراضات که امروز شنبه (16حوت) برگزار شده بود معترضان خواهان معرفی مسوولان محلی و امنیتی ولایت ننگرهار و به خصوص مقامات ولسوالی سرخ‌رود به‌دلیل غفلت و بی‌توجهی در امر تامین امنیت شهروندان به نهاد های عدلی و قضایی شده اند.

معترضان در این قطع نامه شان از جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل متحد نیز خواسته‌اند که از کنار کشتار کارگران کارخانه‌ گچ‌سازی در ولسوالی سرخ‌رود ننگرهار به سادگی نگذرند و باید مسوولان حکومت افغانستان را با استفاده از روش‌های دموکراتیک و مشروع برای پاسخگویی تحت فشار قرار دهند.

در این قطع نامه با بیان اینکه رفتارهای «تبعیض امیز» دولت باعث سوق دادن کشور به بن بست شده آمده است:« خواهان رسیدگی فوری و عادلانه و ریشه‌یابی حوادث چون ننگرها هستیم، تا مجددا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم. »

معترشان همچنان هشدار داده اند که تازمانی که خواسته‌ی آنان مورد رسیدگی قرار نگیرد برخواسته‌های شان باقی می مانند و از تمام ظرفیت‌هایی که قانون در اختیار آنان قرار داده است استفاده می کنند.

کشته شدن هفت کارگر معدن گج در ننگرهار

این اعتراضات پس از آن صورت گرفته که هفت کارگر معدن گج که باشندگان ولایت بامیان بودند در ولسوالی سروخ رود ولایت ننگرهار از سوی افراد ناشناس کشته شدند.

این کشتار روز پنجشنبه (14حوت) در منطقه «دمار کندو» ولسوالی سرخ رود این ولایت از سوی افراد ناشناس انجام شده است.

گزارش اولیه حاکی از بازداشت چهار فرد مشکوک در پیوند به این رویداد بود.

کشته شدن این کارگران معدن گج در ننگرهار با واکنش های گسترده ای در شبکه اجتماعی نیز همراه شده بود. تصاویر منتشر شده از اجساد این کارگران نشان می دهد که آنان با دست بسته به صورت بی رحمانه ای به قتل رسیده اند.

پس از این رویداد روز گذشته خانواده‌های این قربانیان از حکومت به خصوص رییس‌جمهور خواهان شناسایی عاملان رویداد و مجازات آن‌ها از طریق نهادهای عدلی و قضایی شدند.

آنان در اعلامیه گفته اند که کارگران کشته شده از افراد عادی جامعه بوده و در نخست لت‌وکوب و سپس با دستان بسته در محل کارشان تیرباران شده‌اند.

خانواده‌های قربانیان برای جلوگیری از این چنین رویداد ها از اتحادیه کارگران افغانستان و وزارت کار و امور اجتماعی خواهان دادخواهی و حمایت از طبقه کارگر در افغانستان شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان