۵ نشانه اولیه سرطان تخمدان که هرگز نباید نادیده بگیرید

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۳۹۹

سرطان تخمدان چیزی است که بسیاری از زنان در زندگی خود تجربه می‌کنند. خوشبختانه، علائم هشدار دهنده اولیه وجود دارد که می‌توانند سرنخی به فرد مبتلا بدهد. در این نوشتار با ۵ نشانه سرطان تخمدان آشنا خواهیم شد.

۱. فشار در ناحیه شکم

اشتباه گرفتن این علامت با سایر موارد آسان است. نفخ شکم، درد و فشار می‌تواند ناشی از مشکلات دستگاه گوارش باشد. به همین ترتیب، نفخ و درد شکم می‌تواند یکی از علائم چرخه قاعدگی هم باشد. اما درد غیر طبیعی شکم، به ویژه در خارج از دوره قاعدگی، جای نگرانی دارد و ممکن است نشانه سرطان تخمدان باشد.

مطلب مرتبط: ۶ نشانه خاموش سرطان روده که اصلا نباید نادیده بگیرید

۲. رابطه جنسی دردناک

یک نشانه سرطان تخمدان که بین خانم‌ها شایع است، رابطه جنسی دردناک است. سرطان تخمدان می‌تواند باعث ایجاد کیست در تخمدان‌ها شود که باعث ایجاد حساسیت در واژن و دهانه رحم می‌شود. این افزایش حساسیت می‌تواند باعث دردناک بودن مقاربت شود.

۳. چرخه قاعدگی نامنظم

برای اکثر خانم‌ها، چرخه قاعدگی هر 25 تا 28 روز یکبار اتفاق می‌افتد و از 3 تا 7 روز طول می‌کشد. با این حال، یک نشانه اولیه سرطان تخمدان، چرخه قاعدگی نامنظم است. این می‌تواند به معنای از دست دادن یک چرخه، تأخیر در چرخه یا زودتر از راه رسیدن چرخه قاعدگی باشد. خونریزی غیرطبیعی طولانی، سنگین یا نامنظم در طول چرخه قاعدگی هم می‌تواند نشانه سرطان تخمدان باشد.

مطلب مرتبط: ۱۲ درمان خانگی برای تسکین سریع درد قاعدگی

۴. خونریزی واژینال

برای اکثر خانمها خون تعجب‌آور نیست. با این حال، بین خون مخاط رحم و خونریزی واژینال تفاوت وجود دارد. خون قاعدگی اغلب غلیظ‌تر و تیره‌تر است. خونریزی واژن قوام متفاوتی دارد و ممکن است شامل درد باشد. اگر خارج از چرخه قاعدگی خونریزی دارید، بهتر است در سرع وقت به پزشک مراجعه کنید چون می‌تواند نشانه سرطان تخمدان باشد.

۵. از دست دادن اشتها

اکثر مردم نمی‌دانند که از دست دادن اشتها یکی از علائم شایع سرطان تخمدان است. با این حال، زنان همراه با از دست دادن اشتها، ممکن است احساس سیری سریع‌تر داشته باشند یا فقط قادر به خوردن وعده‌های غذایی کوچک باشند. پس از آن، بیشتر زنان در ناحیه شکم تورم دارند. اگر این علامت همراه با هر یک از علائم دیگر ظاهر شد، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید سرطان تخمدان مقصر نیست.

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت رایج که منجر به بروز سرطان می شود

کلام پایانی

سرطان تخمدان نگرانی بسیاری از زنان است. اگر در خانواده خود سابقه سرطان دارید، بهتر است بیشتر مراقب سلامت خود باشید.

به گفته گروهی از دانشمندان، “سرطان تخمدان یک قاتل خاموش نیست … شناخت علائم توصیف شده توسط زنان می‌تواند منجر به مراجعه در زمان مناسب شود.” تشخیص زودهنگام ممکن است باعث بهبود سرطان تخمدان شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *