گونه جدید کرونا ویروس: علا‌ئم عجیب کرونا ویروس جدید که پنهانی نفوذ می کند

توسطتحریریه خبرنامه

اسفند ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : اسفند ۷, ۱۳۹۹

سوالات درباره حضور گونه جدیدتر کرونا ویروس و جهش‌های آن، عموم مردم و همچنین متخصصان پزشکی را گیج کرده‌است. به گفته چندین محقق، گونه انگلیسی ویروس کرونا ممکن است به زودی جهان را در بر بگیرد. همچنین تفاوت‌های چشمگیری بین گونه انگلیسی کرونا و گونه اصلی وجود دارد.

یافته‌های مطالعه

با توجه به تجزیه و تحلیل موارد اخیر مشاهده شده در انگلستان و مناطقی از اروپا، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که گونه جدید در آنها تشخیص داده شده‌است، در مقایسه با علائم سرماخوردگی و آنفولانزا که معمولاً وجود داشته است، علائم “کمتر معمولِ” عفونت را نشان می‌دهند.

 چه علائمی را باید بررسی کنید؟

گفته می‌شود گونه جدید ویروس کرونا نشانه‌های آنفلوآنزا مانند و علائم غیرمعمول و کمتر مورد توجه را نشان می‌دهد.

از آنجا که ویروس در بیشتر افراد به عنوان عفونت تنفسی شروع می‌شود، گفته می‌شود که علائم کلاسیک عفونت سرماخوردگی، تب، سرفه یا از دست دادن بویایی را دارد.

با این حال، با یافته‌های حیرت انگیز گونه جدید کرونا ویروس، بسیاری نیز گمان می‌کنند که گونه جهش  یافته ممکن است به روش دیگری به بدن حمله کرده و علائم متفاوتی نشان دهد.

در اینجا علائمی را که باید مراقب‌شان باشید، می‌بینید:

سستی و خستگی

جدا از سرفه و گلودرد، متخصصان انگلستان مشاهده کرده‌اند که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ضعف شدید را به عنوان یکی از علائم اولیه عفونت گزارش می‌کنند.

اگرچه خستگی یک علامت رایج همراه با هرگونه عفونت ویروسی است، اما در موارد کووید-۱۹، مقابله با آن نیز بسیار دشوار است.

یکی از دلایل اصلی سرگیجه و خستگی که باعث آزار شما می‌شود وجود سیتوکین است که در سیستم ایمنی بدن به عنوان واکنش به هرگونه عفونت موجود در بدن ایجاد می‌شود. مبارزه با عامل بیماری زا می‌تواند بدن شما را خسته و فرسوده کند.

ثانیا، از آنجا که کووید-‍۱۹، به عنوان یک عفونت مستقل می‌تواند مجموعه‌ای از علائم را نشان دهد، خستگی نیز اغلب می‌تواند ناشی از همان علائم باشد.

سرگیجه و ضعف

در بسیاری از موارد، گونه جدید کرونا ویروس می‌تواند علائمی مانند سرگیجه، خستگی، بی حالی و حالت تهوع را ایجاد کند.

آنچه گیج کننده بودن این علامت گونه جدید کرونا ویروس می‌شود این است که تشخیص اینکه آیا خستگی شما به دلیل کووید-۱۹ است یا چیز دیگری ممکن است دشوار باشد.

تنها راه مقابله با خستگی و ضعف، مراقبت و استراحت مناسب بدن است. از ورزش سنگین و کارهای خسته کننده دور بمانید و در کل سعی کنید کارهای سبک را انجام دهید. هرچه به بدن‌تان فشار بیشتری وارد کنید، زمان بهبودی شما طولانی تر می شود.

درد عضلات و بدن

یکی دیگر از علائم رایج گونه جدید کرونا ویروس، درد بدن و عضلات است.

دلیل اصلی بروز دردهای عضلانی و بدن درد، میالژی است، که در نتیجه حمله ویروس به فیبرهای عضلانی مهم و بافت‌های بدن رخ می‌دهد. التهاب گسترده نیز می‌تواند منجر به درد مفاصل، ضعف و بدن درد در طول عفونت شود.

اگر به دردهای عضلانی خود مشکوک هستید، انجام سایر وظایف برای شما دشوار است و هیچ بیماری دیگری وجود ندارد که بتواند دلیلش باشد، بد نیست تست کرونا بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *