جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گفتگوی تلیفونی وزیر خارجه آمریکا با عبدالله؛ بازنگزی وضعیت افغانستان از سوی ایالات متحده ادامه دارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شورای مصالحه ملی اعلام کرده که انتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا می گوید بازنگزی وضعیت افغانستان از سوی ایالات متحده ادامه دارد و کشورش خواهان تسریع روند صلح است.

شورای مصالحه در خبرنامه ای گفته است که وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را شام روز گذشته در گفتگوی تلیفونی با عبدالله عبدالله رییس این شورا مطرح کرده است.

در خبرنامه آمده است که وزیر خارجه آمریکا در این گفتگو گفته است در حالی‌که ارزیابی و بازنگری وضعیت در افغانستان از سوی حکومت ایالات متحده ادامه دارد این کشور خواهان تسریع روند صلح و دست‌یافتن به یک توافق جامع و صلح پایدار در افغانستان است.

بلینکن همچنان بر یافتن راه حل سیاسی برای مشکل افغانستان تاکید و از افزایش خشونت‌ها در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

وزیرخارجه آمریکا یک باردیگر خواهان توقف خشونت ها در افغانستان شده است.

به نقل از خبرنامه شورای مصالحه عبدالله عبدالله نیز در این گفتگوی تلیفونی با تاکید بر اراده‌ و خواست مردم افغانستان برای دست‌یافتن به صلح دایمی و پایدار خاطرنشان کرده که حکومت افغانستان خواهان حل مشکل از طریق مذاکره و دست‌یافتن به راه حل جامع و قابل قبول برای همه است.

عبدالله افزوده که حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای برای دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان مهم است او همچنان خواهان ادامه همکاری‌های بین‌المللی برای تسریع مذاکرات و تأمین صلح شده است.

از سویی هم وزیر خارجه آمریکا در توییتی گفته است که از پیشرفت در توافق سیاسی و اعلام آتش بس دایمی و جامع در افغانستان حمایت میکند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این دوبار با رییس جمهور غنی نیز در خصوص روند صلح گفتگوی تلیفونی کرده است.

بن بست در روند مذاکرات

تماس های مقامات آمریکایی با مقامات حکومت افغانستان در حالی افزایش  یافته  که بیش از یک ماه می شود دور دوم مذاکرات بین الافغانی در دوحه به بن بست رسیده و این روند متوقف شده است. حکومت آمریکا به رهبری جو بایدن نیز مصروف بررسی توافقنامه آمریکا باطالبان است که در دوحه قطر به امضا رسیده بود.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا نیز دو روز قبل در نخستین اظهارات علنی اش در مورد افغانستان در نشست امنیتی مونیخ گفته بود که حکومت تحت رهبری وی از روند دیپلوماتیک که در افغانستان جریان دارد و ختم جنگ ۲۰ ساله در افغانستان حمایت می کند.

بایدن همچنان تاکید کرده بود که آمریکا متعهد است تا اطمینان حاصل شود که افغانستان «هیچگاهی» بار دیگر زمینه ای را برای حملات دهشت افگنی علیه منافع ایالات متحده و متحدین آن فراهم نمی کند.

حکومت آمریکا در حالی توافقنامه دوحه را بررسی می کند که مطابق آن نیروهای آمریکایی تا ماه می سال جاری افغانستان به گونه کامل ترک می کند.

اما خروج کامل نیروهای آمریکایی با مخالفت های در داخل آن کشور و متحدان آن در ناتو همراه شده است و طالبان هنوز هم تاکید بر خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان در زمان تعیین شده دارند.

از سوی هم مقامات حکومت افغانستان خواهان آغاز مجدد مذاکرات بین الافغانی اند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی روز گذشته در نشست خبری گفت که طالبان هنوز هم برای رسیدن به توافق سیاسی مسیر طولانی در پیش دارند.

محب تاکید کرد: «طالبان باید فعالیت‌های تروریستی‌شان را متوقف کنند، از آزار و اذیت مردم افغانستان دست بردارند. جنگ خیلی به مردم آسیب رسانیده، زمان تفاهم فرا رسیده است. تیم دولت جمهوری افغانستان هنوز هم در دوحه بوده، منتظر است طالبان به میز مذاکره برگردند و مشکل را از طریق تفاهم حل کنیم.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان