جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فایزر و بایو ‌ان ‌تک آزمایش واکسن کرونا روی زنان باردار را آغاز کردند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

شرکت‌های داوسازی فایزر و بایو ان تک روز پنجشنبه اعلام کردند که یک مطالعه بین المللی را با 4000 داوطلب برای ارزیابی ایمنی و اثر بخشی واکسن کرونا برای زنان باردار سالم را آغاز کرده اند.

زنان باردار در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کووید-۱۹ شدید هستند و بسیاری از مقامات بهداشت عمومی به برخی از زنان در مشاغل پرخطر توصیه کرده اند که واکسن ویروس کرونا را حتی پیش از اثبات اینکه برای آنها بی خطر است دریافت کنند.

هفته گذشته، موسسه ملی بهداشت ایالات متحده خواستار شمول بیشتر زنان باردار و شیرده در تحقیقات واکسن کووید-۱۹ شد.

متخصصان اخلاق زیستی، واکسن و بهداشت بارداری سال‌ها استدلال کرده اند که زنان باردار باید در مراحل اولیه آزمایشات واکسن‌های همه‌گیری گنجانده شوند، بنابراین درست نیست که مدت‌ها پس از ظهور یک واکسن موثر منتظر بمانند.

با این وجود، زنان باردار از آزمایشات بزرگ ایالات متحده که برای دریافت مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ استفاده می‌شد، مستثنی شدند.

تولیدکنندگان دارو گفته اند که ابتدا باید مطمئن شوند که واکسن کووید-۱‍۹ به طور کلی ایمن و موثر است و بعد آزمایش واکسن کرونا برای زنان باردار را شروع کنند. در ایالات متحده، تنظیم کننده ها قبل از آزمایش واکسن کرونا برای زنان باردار، از تولیدکنندگان دارو می‌خواهند که برای حصول اطمینان از عدم آسیب رساندن واکسن به جنین یا سقط جنین، آزمایشات ایمنی را روی حیوانات باردار انجام دهند. شرکت‌ها خبر دادند که این مطالعات هیچ خطری جدیدی نشان نمی دهند.

این شرکت ها اعلام کردند که زنان باردار در ایالات متحده قبلاً اولین دوزهای خود را دریافت کرده اند.

این مطالعه جدید زنان باردار 18 ساله و بالاتر را در ایالات متحده، کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، موزامبیک، آفریقای جنوبی، انگلیس و اسپانیا آزمایش خواهد کرد.

زنان در طی هفته‌های 24 تا 34 بارداری واکسن دریافت می کنند، به این ترتیب که دو دوز واکسن کرونا در فاصله ۲۱ روز به آنها تزریق خواهد شد.

به گفته این شرکت ها، اندکی پس از زایمان، به شرکت کنندگانی که در این آزمایش دارونما دریافت کرده‌اند فرصتی داده می‌شود تا واکسن واقعی را دریافت کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان