جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

بایدن: آمریکا از روند جاری اقدامات دیپلماتیک در روند صلح افغانستان حمایت می کند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

جوبایدن رییس جمهور آمریکا در نخستین اظهارات علنی اش در مورد افغانستان اعلام کرده است دولت او از روند جاری اقدامات دیپلماتیک در افغانستان حمایت می کند تا به جنگ این کشور پایان داده شود.

آقای بایدن در نخستین حضورش در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۱ گفته است: «ما متعهد باقی می مانیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان هیچگاهی بار دیگر یک پایگاه را برای حملات دهشت افگنی علیه منافع ایالات متحده و متحدین ما فراهم نمی کند.»

بایدن افزوده که آمریکا از روند جاری اقدامات دیپلماتیک در افغانستان حمایت می‌کند تا به این جنگ که در آستانه ورود به ۲۰ سالگی است پایان داده شود.

رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده که اجازه نخواهد داد که گروه داعش دوباره جان بگیرد و از نو خود را سازماندهی کند.

بایدن خاطرنشان کرده که به شعار مبنی بر اینکه هرگز نگذاریم افغانستان روزی دوباره به پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا، متحدانش و منافع اش مبدل شود وفادار است.

آمریکا متعهد به پایان مسوولانه جنگ افغانستان است

این درحالی است که لوید آستن، وزیر دفاع امریکا روز گذشته گفته است که پیشرفت به سوی صلح در افغانستان و ختم دخالت نظامی ایالات متحده در آن کشور با کاهش حملات طالبان مرتبط است و باید کاهش فوری در سطح خشونت ها در افغانستان ایجاد شود.

لوید آستن همچنان از طرف های درگیر خواسته است که راه را به سوی صلح انتخاب کنند و خشونت ها  را کاهش دهند.

او تاکید کرده: «ما متعهد به پایان مسوولانه و دوامدار این جنگ می باشیم و می خواهیم اطیمنان حاصل کنیم که این درگیری دراز مدت، به گونۀ واقعی و دوامدار پایان یابد».

به گفته او آمریکا حساب شده، گام های بعدی خود را در افغانستان ارزیابی می کند. آقای آستین گفته که گروه طالبان به تعهدات شان در توافقنامه، عمل نمی کنند و خشونت ها نیز در سطح بالای قرار دارد.

این اظهارات مقامات ارشد حکومت امریکا در مورد افغانستان در حالی مطرح شده که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در پایان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو گفته است که در مورد زمان خروج نیروهای این پیمان هیچ تصمیمی نگرفته نشده است.

دبیر کل ناتو با اشاره به نزدیک شدن مهلت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان (ماه می) خاطرنشان کرده: «با نزدیک شدن تاریخ مهلت اول ماه مه، و در طول چند هفته آتی اعضا و متحدان ناتو با یکدیگر از نزدیک رایزنی و هماهنگی می‌کنند.»

به گفته او بخش عمده‌ای از نیروهای خارجی که در افغانستان حضور دارند، آمریکایی نیستند.

این در حالی است که مذاکرات بین الافغانی در دوحه متوقف است و گروه طالبان نیز خواهان عملی شدن توافقنامه دوحه از سوی آمریکا شده و نیز گفته است که روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مطابق توافقنامه صورت گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان