جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رییسان امنیت منطقه در کابل در مورد تهدیدهای پس از خروج ناتو گفتگو کردند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با دومین روز نشست وزیران دفاع ناتو برای تصمیم گیری در مورد حضور و یا خروج نیروهای شان از افغانستان ریاست عمومی امنیت ملی می گوید کابل میزیان رییسان استخبارات منطقه و نماینده استخبارات آمریکا بوده است. در این نشست تهدیدهای پس از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان بررسی شده است.

احمدضیا سراج رییس امنیت ملی امروز پنج‌شنبه (30دلو) گفته است که نشست رییسان امنیت ملی افغانستان، پنج کشور آسیای میانه و پاکستان به روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در کابل برگزار شده است.

سراج افزوده که در این نشست در مورد تهدیدهای احتمالی پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان در منطقه، همکاری‌های استخباراتی و چگونگی تعریف کشورهای منطقه از هراس‌افگنی گفتگو شده است.

به گفته او در این نشست همچنان برای هماهنگی‌های بیشتر تلاش‌های ضد هراس‌افگنی، بر ایجاد یک بخش هماهنگی توافق صورت گرفته است.

رییس امنیت ملی تاکید کرده که حکومت افغانستان برای اجماع منطقوی استخباراتی این نشست را برگزار کرد تا جلو فعالیت‌های القاعده و طالبان گرفته شود.

سراج خاطرنشان کرده که در این نشست او، رییس سازمان استخبارات نظامی پاکستان، رییس امنیت ملی تاجیکستان، ازبیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان و نیز یک نماینده سازمان استخبارات آمریکا شرکت داشته اند اما به‌علت نا روشن نماینده ایران، حضور نداشته است.

nato

به گفته او قرار است نشست‌های منظم بعدی این کشورها در آینده نیز، ادامه یابند.

تصمیم گیری ناتو بر ماندن یا رفتن از افغانستان

این در حالی است که نشست وزیران دفاع ناتو وارد دومین روز خود شده است و قرار است وزیران دفاع ناتو در مورد حضور و یا خروج نیروهای شان از افغانستان تصمیم بگیرند.

براساس گزارش ها ادامه‌ی حضور نیروهای ناتو در افغانستان، امروز در این نشست مشخص خواهد شد.

در همین حال ینس استولتنبرک دبیرکل ناتو گفته است که خروج نیروهای این سازمان، از افغانستان بر اساس شرایط خواهد بود، نه جدول زمانی تعیین شده‌ در توافق‌نامه‌ی دوحه که سال گذشته میان امریکا و گروه طالبان به امضا رسید.

استولتنبرگ تاکید کرده که طالبان باید خشونت را کاهش داده، روابط با گروه القاعده را قطع و با یک حسن نیت خوب با دولت افغانستان گفتگو کند.

او اضافه کرده که ناتو یکجا با امریکا در مورد آیندۀ حضور حدود ده هزار نیروی بین‌المللی در افغانستان تصمیم می‌گیرند.

از سوی هم آنه‌گرت کرامپ گرانباوئر وزیر دفاع المان روز گذشته در اعلامیه ای هشدار داده است که در مذاکرات صلح افغانستان پیشرفت کافی صورت نگرفته است که بتواند زمینۀ خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان را فراهم کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان