جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

۱۶ کلید موفقیت از تاثیرگذارترین آدم های جهان!

خواندن 6 دقیقه
3.3
(6)

هر کس تعریف خاص خود را از موفقیت دارد و هر یک از ما برای رسیدن به موفقیت مسیری را در زندگی دنبال خواهیم کرد. نکته مثبت اینکه آدم‌های زیادی قبل از ما مسیر موفقیت را پیموده‌اند و نکات موفقیت و درس‌هایی که گرفته‌اند با دیگران در میان می‌گذارند. در این نوشتار ۱۶ کلید موفقیت را از موفق‌ترین آدم‌های دنیا خواهیم دید.

۱. بپذیرید که رویای‌تان شدنی است

“وقتی به نقطه‌ای از زندگی رسیدید که چیزهای دشواری را مشاهده کردید، به سمت دیگری نگاه نکنید. به سویش حرکت کنید. این همان لحظه‌ای است که می‌توانید تغییر ایجاد کنید. ” – ملیندا گیتس

ناشناخته‌ها مطمئناً می‌تواند برای بسیاری از آدم‌ها ترسناک باشد. احتمالاً شنیده‌اید که قناعت، دشمن پیشرفت است، اما با پذیرفتن ممکن بودن موفقیت – حتی وقتی دشوار به نظر می‌رسد – خود را برای موفقیت آماده می‌کنیم.

۲. خود را به چالش بکشید

”کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید قادر به انجام آن نیستید. در آن شکست بخورید دوباره امتحان کنید و بار دوم بهتر عمل کنید. تنها کسانی که هرگز زمین نمی‌خورند آنهایی هستند که هرگز دست به کار دشوار نمی‌زنند. این لحظه متعلق به شماست. آن را برای خودتان کنید.” – اپرا وینفری

این غول رسانه شکست‌های زیادی داشته‌است، اما از آن اشتباهات درس گرفته‌است. این نوع نگرش جسورانه بین موفق‌ترین آدم‌های دنیا مشترک است.

۳. دست به کار شوید!

“برای موفقیت باید از جایی شروع کنید، و با شور و اشتیاق به مسیرتان ادامه بدهید.” – ریچارد برانسون

برنامه‌ریزی بدون اقدام، چیزی بیش از رویا نیست. باید از یک جایی شروع کنید. مطمئناً در انجام هر کاری برخی خطرات وجود دارد، اما بزرگ‌ترین موفقیت‌ها همیشه سطحی از ریسک را دارند.

۴. خود را در استانداردهای بالا نگه دارید

“معیار کیفیت باشید. برخی از افراد به محیطی که توقع تعالی در آن وجود دارد عادت ندارند. ” –استیو جابز

یک کلید موفقیت که افراد موفق دارند این است که خود را در حد استانداردهای بالا نگه دارند.

مجموعه‌ای از ارزش‌ها را برای خود تعیین کنید و آنها را حفظ کنید. این ویژگی است که همراه با سخت کوشی اغلب یک عمر موفقیت به همراه می‌آورد.

۵. پایدار باشید

“پایداری بسیار مهم است. نباید تسلیم شوید مگر اینکه مجبور شوید. ” –ایلان ماسک

در دسمبر سال 2020، راکت استارشیپ ایلان ماسک هنگام فرود منفجر شد. اگر فکر می‌کنید ماسک دست از تلاش برداشت، پس اطلاعات زیادی در مورد این غول کارآفرینی ندارید.

اهداف‌تان هر چه که باشد، موانعی وجود دارند. کلید موفقیت در دست کسانی است که پیگیرانه به سمت هدف‌شان گام برمی‌دارند.

۶. به دیگران خدمت کنید

“هیچ تعریفی از یک زندگی موفق که شامل خدمات به دیگران نباشد، وجود ندارد. کاری برای انجام دادن پیدا کن. شروع‌کننده باش. ” – جورج اچ.دبلیو. بوش

یکی از مهمترین مواردی که جورج اچ. دبلیو. بوش در دوران ریاست جمهوری خود به اجرا رساند، امضای “لایحه معلولان آمریکایی” بود. این یک گام مهم برای حقوق شهروندی و خدمت‌رسانی به کسانی بود که مدت زیادی نادیده گرفته شده بودند.

اگر به لیستی از موفق‌ترین افراد جهان نگاه کنید، بدون شک متوجه خواهید شد که تقریباً همه آنها به نوعی به دیگران خدمت‌رسانی می‌کنند و این کلید موفقیت آنها بوده‌است.

۷. تعهد

“هر روز صبح لحظه‌ای وجود دارد که به آینه نگاه می‌کنی: آیا متعهد هستی؟” –لبران جیمز

کسانی که موفقیت را تجربه می‌کنند می‌دانند چگونه تمرکز کنند. آنها هدفی را تشخیص می‌دهند و برای تحقق آن متعهد می‌شوند.

۸. نگرش مثبت داشته باشید

“من هرگز، هرگز روی موارد منفی تمرکز نکرده‌ام. همیشه به نکات مثبت نگاه می‌کنم. ” —سونیا سوتومایور

داشتن چشم انداز مثبت، تمرین هوشیاری و تلاش برای دیدن جنبه روشن هر شرایطی به جای پرداختن به موضوعات منفی، کلید موفقیت فوق العاده قدرتمندی است.

مثبت اندیشی توانایی تغییر زندگی شما را از هر لحاظ دارد. یک نگرش خوب می‌تواند نه تنها شانس موفقیت بلکه سلامت کلی شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

۹. جسور باشید

“اگر شهامت پیگیری داشته باشیم، همه رویاهای ما می‌توانند محقق شوند.” –والت دیزنی

صفات مشترک متعددی بین موفق‌ترین کارآفرینان و رهبران در طول تاریخ وجود دارد و یکی از این صفات جسارت است.

توجه داشته باشید که دیزنی نگفته است “رویاهای ما تحقق می‌یابند” ، بلکه آنها “می‌توانند تحقق بیابند”. موفقیت تضمینی نیست، اما با اعتماد به نفس و جسارت، امکان دستیابی به رویاها وجود دارد.

۱۰. موفقیت آسان نیست

“پیشرفت پایین و بالا دارد. موفقیت همیشه یک خط مستقیم نیست. ” -باراک اوباما

مسیر موفقیت بدون موانع نخواهد بود. اما با ایجاد یک اخلاق کاری بر اساس اصول ذکر شده در اینجا، می‌توان به موفقیت دست یافت.

۱۱. به قوه شهودتان اعتماد کنید

“قوه شهود و حس‌ درونی‌تان را هرگز دست کم نگیرید.” – باربارا کورکران

پشتِ حس درونی یا قوه شهودمان واقعیت‌هایی نیز وجود دارد و مغز ما دائماً تجربیات گذشته را با اطلاعات فعلی مقایسه می‌کند. البته که حضور در میان آدم‌های موفق تاثیرگذار است، اما حس درونی‌مان گاه بهترین هدایتگر و کلید موفقیت برای ماست.

۱۲. در برقراری ارتباط قوی باشید

“ارتباط موثر 20 درصد آنچه شما می‌دانید، است و 80 درصد احساس شما نسبت به آنچه می‌دانید، است.” – جیم ران

داشتن توانایی برای برقراری ارتباط موثر یک کلید موفقیت در بسیاری از جنبه‌ها است.

از حضور در یک مصاحبه شغلی گرفته تا هدایت ارتش به جنگ، ارتباط خوب با قدرت اقناع و موفقیتی که می‌تواند به دنبال آن بیاید، همراه است.

۱۳. پرشور باشید

“خواه هدف خود را پیدا کنید، یا هنوز در جستجوی آن باشید، اشتیاق باید آتشی باشد که زندگی کاری شما را پیش می‌برد.” – مایکل دل

این مورد احتمالاً یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت است. اگر علاقه خاصی به چیزی ندارید، سخت است که صد در صد خود را به آن متعهد نگه دارید.

۱۴. مشخص کنید که چه می‌خواهید

“زندگی آرزوهای مبهم را مجازات می‌کند و به خواسته‌های مشخص پاداش می‌دهد.” – تیم فریس

با نفوذترین و موفق‌ترین افراد جهان دیدگاه روشنی از هدف و آنچه می‌خواهند، دارند.

۱۵. به خودتان اعتماد داشته باشید

“از موفقیت دیگران الهام بگیرید، اما دچار هراس از آن نشوید.” – دیموند جان

همیشه کسی موفق‌تر از شما خواهد بود. در حقیقت، این احتمال وجود دارد که وقتی برای اولین بار کار خود را شروع می‌کنید، افراد زیادی موفق‌تر باشند. به جای اینکه دستاوردهای دیگران را دست نیافتنی بدانید، از آنها به عنوان الهام برای تلاش و یک کلید موفقیت استفاده کنید.

۱۶. هوشمندانه انتخاب کنید

“میراث شما توسط خود شما نوشته شده‌است. تصمیمات درست بگیرید. ” – گری وینرچاک

آخرین مورد در میان ۱۶ کلید موفقیت یکی از پراهمیت‌ترین موارد است. همه با تصمیماتی روبرو هستند – برخی بزرگ و برخی کوچک. این انتخاب‌های شماست که زندگی شما و وقایع آن را رقم می‌زند.

هیچ کس نمی‌تواند گزینه‌های درست را برای شما انتخاب کند، اما خودتان می‌توانید هوشمندانه تصمیم بگیرید و به موفقیت برسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان