جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۹ آموزه مهم که می‌توانید تا سن ۱۰ سالگی به فرزندتان بیاموزید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وقتی پدر و مادر می‌شوید مسئولیت زیادی در مورد آینده کودک‌تان می‌پذیرید. همه دوست دارند فرزندشان مهربان، صادق، دلسوز و جسور باشد. با این حال، این ویژگی‌ها خود به خود ظاهر نمی‌شوند. تربیت درست فرزندان و الگوی مناسب رمز موفقیت است.

در این نوشتار ۹ آموزه مهم می‌بینید که می‌توانید به فرزندتان بیاموزید.

۱. تو باید هم به دختران و هم به پسران احترام بگذاری! آنها برابرند

احترام به دیگران آموزه تربیتی و ویژگی مهمی است که کودک شما باید یاد بگیرد، از جمله احترام به سایر کودکان هم سن آن هم بدون در نظر گرفتن جنسیت.

۲. از اشتباه نترس

یادگیری از اشتباهات توانایی فوق‌العاده‌ای است. همچنین مهم است که از شکست‌های خود درس بگیرید. کودک شما نباید از شکست خوردن و اشتباه کردن بترسد.

۳. دانش مهم‌تر از نمره است

بعضی اوقات والدین از نمره‌هایی که مورد انتظارشان نیست عصبانی می‌شوند. با این حال، نمره خوب همیشه نشان‌دهنده دانش بالا نیست. شما باید به فرزند خود بیاموزید که دانش مهمتر از نمره است.

۴. والدین دشمن تو نیستند، می‌توانی از آنها کمک بگیری

دوست شدن با فرزندتان کار آسانی نیست. خیلی فرزندتان را تحت فشار نگذارید. به عنوان یک آموزه تربیتی مهم به فرزندتان نشان دهید که می‌تواند به شما اعتماد کند و سعی کنید از داد زدن و سخنرانی‌های طولانی پرهیز کنید.

۵. همیشه آماده دفاع از خودت باش

برای فرزندتان توضیح دهید که احترام مهم است، اما توانایی دفاع از دیدگاه خودت هم ضروری است.

۶. برای تأیید شخصی، کاری را که دوست نداری انجام نده

کودکان فکر می‌کنند محبوبیت بین دوستان بسیار مهم است و همه تلاش خود را برای به دست آوردن آن به کار می‌بندند. با استفاده از مثال به فرزندتان نشان دهید كه آدمی صادق و قابل احترام بودن ارزش بیشتری نسبت به جلب رضایت دیگران با نفی عقاید خود دارد. این یک آموزه تربیتی مهم است.

۷. هر چه نفهمیدی، بپرس

پرسیدن سوال کاملاً طبیعی است. بهتر است یک سوال بپرسید تا اینکه وانمود کنید همه چیز را می‌فهمید. دوران کودکی بهترین زمان برای درک این موضوع است.

۸. به محیط زیست احترام بگذار

احترام به طبیعت باید از خانه شروع شود. با خودتان شروع کنید و سپس این ویژگی را در فرزندتان پرورش دهید. در این صورت، نتیجه کاملاً مشهود خواهد بود.

۹. نه گفتن را یاد بگیر

به کودک خود بیاموزید که به بزرگترها، معلمان و حتی خودتان “نه” بگوید. شما می‌خواهید یک شخصیت قوی پرورش دهید، نه شخصی که از هر دستوری پیروی کند. توانایی “نه” گفتن در زندگی بزرگسالی مفید خواهد بود و یک آموزه تربیتی بسیار مهم است که می‌توانید در کودکی به فرزندتان یاد بدهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان