جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه سفر منطقه ای طالبان؛ ملا برادر به ترکمنستان رفت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در ادامه توقف مذاکرات بین الافغانی و سفر منطقه ای طالبان، این گروه اعلام کرده است که هیئت سیاسی آن به ریاست ملا برادر به دعوت رسمی ترکمنستان به آن کشور سفر کرده است.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفته است این سفر روز گذشته انجام شده است.

محمد نعیم افزوده که این سفر هیئت طالبان به دعوت رسمی ترکمنستان صورت گرفته است.

به گفته او قرار است هیئت طالبان با مقامات ترکمنستان روی موضوعات میان افغانستان ـ ترکمنستان، روابط تجارتی، تحولات سیاسی و دیگر موضوعات گفتگو کنند.

وزارت خارجه افغانستان تاکنون در مورد این سفر منطقه ای طالبان چیزی نگفته است.

این در حالی است که پیش از این هیئت سیاسی طالبان در ادامه سفر منطقه ای خود به ایران و یک هیئت دیگر این گروه به روسیه سفر نیز سفر کرده بود. وزارت خارجه افغانستان در واکنش به سفر هیئت طالبان به ایران گفته بود که تهران در باره این سفر هیئت طالبان با افغانستان هماهنگ بوده است.

در همین حال گزارش هایی نیز وجود دارد که سفرهای اخیر هیئت سیاسی طالبان به تهران و مسکو با نارضایتی قطر و ایالات متحده نیز همراه شده است و کشور قطر برای برگشت دوباره هیئت طالبان به این کشور پیش شرط 14 روز قرنطین ناشی از محدودیت های ویروس کرونا را گذاشته است.

انتقاد از توقف مذاکرات بین الافغانی

پس از توقف دور دوم مذاکرات بین الافغانی شورای عالی مصالحه در اعلامیه ای گفته است هیئت مذاکره‌کننده‌ حکومت بر اساس توافق قبلی و در تاریخ معین برای آغاز دور دوم مذاکرات به دوحه برگشته اند.

شورای مصالحه افزوده که هیئت حکومت با صلاحیت کامل در دوحه حضوردارد و می‌تواند در تمام قضایا و محورهایی که میان دو طرف بعد از نهایی شدن طرزالعمل و وقفه‌ی دور اول تبادله گردیده وارد مذاکره شود.

این شورا تاکید کرده که هیئت مذاکره کننده طالبان با «بهانه‌تراشی‌های ناموجه» و دلایل و انگیزه‌های نامعقول باعث تأخیر در آغاز مذاکرات شده به جای گفتگوها در مورد پایان جنگ و خشونت، مسلمان‌ کشی مصروف سفرهای منطقه ای و بحث‌های حاشیه‌‌ای شده اند و نیز جنگجویان آنان به جنگ و خشونت ادامه داده اند.

شورای مصالحه خاطرنشان کرده: «ما در حالی‌که از کشور میزبان و کشورهای تسهیل کننده‌ی مذاکرات صلح تشکر و قدردانی می‌کنیم، به این باورهستیم که قضیه‌ی افغانستان در قدم نخست مربوط به افغان‌ها می‌باشد و ما باید برای پایان دادن به جنگ و برادرکشی با یک‌دیگر بنشینیم و بر اساس رهنمودها و ارشادات دین مبین اسلام، عرف و قوانین بین‌المللی و با در نظرداشت منافع علیای کشور مشکل خود را با دست‌یافتن به یک راه حل سیاسی فراگیر و همه شمول حل نماییم.»

شورای مصالحه با بیان اینکه باورمند است فرصت برای حل بحران کشور از طریق مذاکره و گفت‌وگو فراهم شده گفته است: «اگر عده‌ای به این باور باشند که از راه‌های غیر از مذاکره و گفت‌وگو می‌تواند به این مشکل پایان بخشند، مانند همیش و با استناد به شواهد تاریخی راه اشتباهی را در پیش‌ گرفته‌اند.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان