۱۰ ماده غذایی که به زنان کمک می‌کند چربی های شان را آب کنند

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۱۸, ۱۳۹۹

بسیاری از زنان از شکل اندام خود راضی نیستند. حتی اگر پنج روز در هفته در سالن بدنسازی باشید، ممکن است آنطور که دوست دارید چربی‌ سوزی نکنید. برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان ترکیبی از ورزش و یک رژیم غذایی مناسب، ضرورت دارد.

خوشبختانه، با انجام برخی تغییرات کوچک می‌توانید روند چربی‌سوزی را در خودتان تسریع کنید. در این نوشتار با ۱۰ ماده غذایی چربی سوز برای زنان آشنا می‌شویم.

۱. ماهی سالمون

ماهی سالمون علاوه بر سوزاندن چربی، فواید خارق‌العاده‌ای نیز برای سلامتی دارد. این ماهی غنی از امگا 3 و اسیدهای چرب است که برای کاهش خطر التهاب و بیماری‌های قلبی ضرورت دارد. ویتامین B، پتاسیم، آهن، نیاسین و روی نیز در سالمون وجود دارد. اما سلنیوم موجود در سالمون است که به کاهش وزن کمک می‌کند.

سلنیوم یک ماده معدنی مهم است که برای عملکرد درست تیروئید لازم است. تیروئید به کنترل متابولیسم و متعاقبا به کاهش وزن کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ ماده غذایی و ویتامین که سلامت غده تیروئید را بهبود می دهد

2. مواد غذایی چربی سوز برای زنان؛ مالته (پرتقال)

مالته سرشار از ویتامین C است و کالری بسیار کمی دارد. خوردن مالته قبل از تمرین به شما امکان می‌دهد چربی را سریع‌تر بسوزانید. محتوای بالای فیبر مالته شما را سیر نگه می‌دارد تا میان‌وعده پرکالری نخورید و ویتامین آن کمک می‌کند که کلسترول بالا و دیابت را کنترل کنید. (۷ باور اشتباه در مورد دیابت را اینجا بخوانید)

3. مرغ

مرغ یک غذای رژیمی است و در دسته مواد غذایی چربی سوز برای زنان قرار می‌گیرد. وقتی می‌خواهید وعده غذایی مغذی بخورید که مانع کاهش وزن نمی‌شون، هر چیزی که دارای پروتئین زیاد باشد عالی است. مرغ پر از پروتئین است و می‌تواند سیرتان کند  تا کمتر غذا بخورید و بعداً از خوردن میان‌وعده نیز پرهیز کنید.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که دچار کمبود پروتئین هستید

4. انواع توت

توت‌ها قند کم و خواص زیاد برای سلامتی دارند. این میوه‌ها منبع عالی آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. آنها همچنین به تنظیم قند خون کمک می‌کنند و مقدار لازم فیبر دارند. چیزی که ممکن است به تنظیم سوخت و ساز بدن کمک کند.

5. مواد غذایی چربی سوز برای زنان؛ ماست

ماست یک غذای رژیمی ضروری محسوب می‌شود زیرا سرشار از فیبر و پروتئین است. یک مطالعه نشان داد که خوردن ماست می‌تواند موتورهای چربی سوز بدن شما را راه بیندازد و همچنین به سوزاندن چربی شکم کمک کند.

مطلب مرتبط: این متد موثر از کشور جاپان کمک تان می کند از چربی شکم خلاص شوید

6. چای سبز

چای سبز پر از ترکیبات مفید است. این ترکیبات به تحرک سلول‌های چربی کمک می‌کنند تا سلول‌ها را به حرکت در آورد. در واقع این چای می‌تواند به تقویت سوخت و ساز بدن کمک کند به طوری که چربی سوزی سریع‌تر انجام شود.

7. کلم بروکلی

کلم بروکلی در میان مواد غذایی چربی سوز برای زنان قرار می‌گیرد. محتوای آب کلم بروکلی 90 درصد است، به این معنی که تقریباً کالری ندارد. دوم، می‌تواند به بهبود سیستم هضم کمک کند. این کلم می‌تواند با سرطان مبارزه کند، سلامت استخوان را بهبود بخشد و به شما در چربی سوزی کمک کند.

کلم بروکلی دارای موادی است که به از بین بردن سموم بدن کمک می‌کنند. این سموم می‌توانند کاهش وزن و چربی سوزی را مهار کنند زیرا به سیستم‌های بدن آسیب می‌رسانند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

8. مواد غذایی چربی سوز برای زنان؛ پیاز و سیر

شناخته شده است که هر دو سیر و پیاز عملکرد مناسب هورمون سیری را تحریک می‌کنند. این هورمون مسئول تولید نوراپی نفرین است که نوعی انتقال‌دهنده حیاتی مغز است. هنگامی که این فرستنده را تقویت می‌کنید، شروع به کاهش وزن می‌کنید.

9. آووکادو

آووکادو هم در فهرست مواد غذایی چربی سوز برای زنان قرار می‌گیرد. سرکوب اشتهای ناشی از خوردن آووکادو می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند، به علاوه ماننوهپتولوز زیاد در این میوه به کاهش مقاومت به انسولین کمک می‌کند تا سطح قند خون‌تان تحت کنترل و بدن در حالت چربی سوزی باشد.

مطلب مرتبط: کاهش وزن ناخواسته؛ ۱۲ بیماری و اختلال که باعث کاهش وزن می شوند

10. تخم مرغ

تخم مرغ دارای پروتئین و چربی زیادی است و می‌تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی‌تر سیر بمانید. یک مطالعه ثابت کرد افرادی که صبحانه تخم مرغ می‌خورند در طی دو روز آینده کمتر از کسانی که غلات یا سایر مواد غذایی مصرف می‌کنند، غذا می‌خورند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *