جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خواست اتحادیه اروپا؛ آتش بس فوری و احترام به قوانین بشردوستانه بین المللی در أفغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جینز لنارشیچ، کمیشنر و مسئول مدیریت بحران و کمک های بشر دوستانه اتحادیه اروپا، بار دیگر خواست این اتحادیه برای آتش بس فوری و احترام به قوانین بشر دوستانه بین المللی از سوی همه طرف ها را تکرار نموده است.

او در دیدار روز گذشته چهارشنبه (15 دلو) خود از کابل گفته است که “هزینه انسانی جنگ بسیار زیاد است و بیشترین آسیب را به غیرنظامیان وارد می‌کند. پیام من امروز در اینجا کاملا واضح است. حمایت از غیرنظامیان بنیاد حقوق بشردوستانه بین المللی است و باید توسط همه احترام گذاشته شود. اتحادیه اروپا تقاضایش را برای آتش بس فوری تکرار می‌نماید.”

آقای لنارشیچ در دیدار خود با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، حمایت قاطع اتحادیه اروپا، با در نظر گرفتن اوضاع سیاسی و بشردوستانه افغانستان را اعلام داشت و همچنان بر وحدت سیاسی و مصالحه همه تمام طرف ها و اهمیت نهادهای غیردولتی برای ارائه کمک های بشردوستانه و انکشافی در افغانستان تاکید نمود.

رئیس بخش بشردوستانه اتحادیه اروپا گفته است که برای حفاظت از غیرنظامیان در جنگ و احترام به قانون بین المللی بشردوستانه نمی‌تواند منتظر آتش بس بماند و تصریح کرده که ایمنی و دسترسی بدون مانع امدادگران بشردوستانه قابل سازش نمی‌باشد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا تنها در سال 2020 نزیک به 70 میلیون یورو کمک بشردوستانه برای اطمینان از کمک های ضروری امداد رسانی به آسیب پذیرترین افراد شامل قربانیان جنگ، بیجاشده گان وآفات طبیعی اختصاص داده است.

همچنین در سال 2020 بخش عمده کمک های صحی این اتحادیه به موارد اضطراری بهداشتی ناشی از همه گیری کرونا اختصاص یافته بود.

به تازگی اتحادیه اروپا 147 میلیون یرور را برای مبارزه با کوید-19 که شامل کمک های بشردوستانه و توسعه می‌شد به کشور کمک کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان