جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

آلمان خواهان ارتباط خروج نیروها و پیشرفت مذاکرات بین الافغانی شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزیر امور خارجه آلمان گفته است که خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید به پیشرفت در گفتگوهای صلح بین حکومت افغانستان و طالبان مشروط شود و حالت فعلی که در پایان ماه آپریل باید همه نیروهای خارجی از أفغانستان خارج شود تغییر نماید.

آلمان پس از ایالات متحده، بیشترین نیروها را در ماموریت آموزش و حمایت و پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان دارد.

دولت جدید جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است كه قصد دارد توافقنامه صلح امضا شده در فبروری گذشته بین ایالات متحده و طالبان را بررسی كند.

این در حالیست که گفتگوها بین دولت افغانستان و طالبان پیشرفت چندانی ندارد.

هیکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در مراسمی که توسط هفته نامه دای زیت و سه روزنامه دیگر آلمانی ترتیب داده شده بود گفت: “این گفتگوهای صلح تمام نخواهد شد. ترس ما این است که طالبان بتواند از این دلیل برای ترک گفتگوهای صلح و جستجوی راه حل نظامی استفاده کند.”

ماس افزود: “بنابراین رویکرد ما این است که بگوییم باید هر دو روند، خروج نیروهای خارجی را با مذاکرات صلح، مرتبط سازیم. ما مجبور نیستیم تا به تاریخ پایان اپریل برده دارانه معلق باشیم – این موارد باید به هم پیوند خورده و هنگامی که مذاکرات صلح با موفقیت به پایان رسید، زمان خروج نیروهای خارجی فرا برسد.”

ماس گفت که باید توافقی میان ایالات متحده، دولت افغانستان و طالبان در این مورد صورت گیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان