جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

عبدالله: هیچ مصوبه ای در غیاب مردم افغانستان امکان ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از آنکه گروه طالبان اعلام کرده اند که بر اساس توافقنامه صلح این گروه و آمریکا در دوحه حکومت موجود در افغانستان از بین می رود عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی تاکید می کند که مصوبه ای بدون حضور مردم افغاستان در روند صلح امکان ندارد.

عبدالله عبدالله امروز سه‌شنبه (14دلو) در مراسم افتتاح کمیسیون امور زنان شورای عالی مصالحه گفت کسی به غیر از مردم افغانستان حق ندارد به طالبان وعده دهد که آینده‌ی کشور را به این گروه می‌سپارد.

عبدالله افزوده که فیصله حق مردم افغانستان است و مردم به این نتیجه رسیده اند که راه حل جنگ نیست.

او با بیان اینکه بیشترین معلومات نشان می دهد که اکثر ترورهای هدفمند از سوی طالبان صورت می گیرد تاکید کرد که این گروه با ادامه‌ی جنگ و ترور خبرنگاران، عالمان دین و فعالان مدنی نمی‌توانند به خواسته‌های‌شان برسند.

رییس شورای مصالحه خاطرنشان کرد که محل مذاکرات مشخص است و تیم مذاکره کننده افغانستان نیز در آن حضور دارد. به گفته او طالبان هر بحثی که دارند در میز مذاکره مطرح کنند.

عبدالله اضافه کرد که هر طرفی که مسوولیت ادامه‌ی جنگ را برعهده گیرد، باید عواقب آن را نیز در نظر داشته باشد.

به گفته او «اگر یک درس از ۴۲ سال گذشته داشته باشیم، این است که اراده با زور بر مردم افغانستان تحمیل شده نمی‌تواند.»

او همچنان در این نشست گفت که هیچ کسی نمی‌تواند اراده‌ی خود را بر زنان نیز تحمیل و حقوق آنان را سلب کنند.

تغییر در حکومت کنونی

این اظهارات آقای عبدالله در حالی بیان می شود که سهیل شاهین عضو هیئت مذاکره کننده طالبان روز گذشته در نشست خبری در تهران گفته بود براساس توافق‌نامه دوحه که این گروه با امریکا امضا کرده و در نتیجه مذاکرات بین‌الافغانی، حکومتی به رهبری محمداشرف غنی از بین می‌رود.

او تاکید کرده بود که «حکومت جدید اسلامی افغانستان» جای‌گزین حکومت فعلی افغانستان می شود.

شاهین تصریح نموده که در توافق‌نامه این گروه با امریکا تذکر داده شده که در آینده یک حکومت اسلامی در افعانستان به وجود آید.

پیش از سهیل شاهین، شیرمحمدعباس استانکزی عضو دیگر هیئت مذاکره کننده طالبان نیز در نشست خبری در مسکو گفته بود که این گروه با آمریکا روی ایجاد حکومت موقت توافق کرده است.

استانکزی رییس جمهور غنی را مانع صلح خوانده خاطرنشان کرده بود که اگر اشرف غنی استعفا کند، گروه طالبان حاضر است در مورد حکومت جدید مذاکره و صلح نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان