تاکید بر جلوگیری از غصب دامنه های کوه قروغ؛ صالح: عدم دیدگاه واحد در دوره ترامپ سبب اعتماد به نفس تروریستان شده بود

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید عدم دیدگاه واحد در دوره ترامپ «اعتماد به نفس کاذب به تروریستان» ایجاد کرده بود و با روی کار آمدن اداره جدید سطح مشورت، تبادل اطلاعات و رای زنی روی وضعیت افغانستان بصورت بی سابقه در مقایسه با دوره ترامپ افزایش یافته است.

امرالله صالح امروز پنج‌شنبه (9دلو) در گزارش جلسه شش ونیم صبح اش نگاشته است که که او روز گذشته با ستیفانو سفیر ملکی ناتو دیدار کرده و این مقام ناتو از برگشت روحیه همکاری و مشورت میان ملت های عضو در حمایت قاطع ابراز خرسندی کرده است.

به گفته او: «روحیه تازه ایجاد شده روش مشورتی و احترام به اعضای ائتلاف منفذ دخالت منفی و دسیسه ای برای لابی تروریستان را تنگ می سازد. نبود دیدگاه واحد در دوره پرزیدنت ترامپ نه تنها برای تروریستان اعتماد به نفس کاذب ایجاد کرده بود بلکه باعث اوج گرفتن خشونت و کشتار های هدفمند گردیده بود.»

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که گروه طالبان در تبلیغات شان روی سه نکته شامل مایوس سازی متحدین خارجی افغانستان از طریق کشتار های کورکوانه و ایجاد وحشت، تاکید بر منزوی ساختن و تجرید افغانستان پس از خروج خارجی ها از جهان و ساختن هژمونی طالبانی زیر نام دین تمرکز کرده اند.

او تاکید کرده که بررسی و تحلیل فعالیت های تبلیغاتی طالبان نشان می دهد که این گروه غیر از «کشتار و تجرید افغانستان» هیچ پیامی برای مردم ندارد.

صالح افزوده که در چند هفته گذشته طالبان تلاش کرده اند که دست داشتن در ترورهای هدفمند را تکذیب کنند اما کار متمرکز نیروهای دولتی این استراتیژی طالبان را ناکام ساخته اند.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که امید این است که طالبان به صلح تن دهد اما واقعیت این است که نشانه ای از تغییر در طالب رونما نشده و حکومت بصورت روزمره آمادگی برای مدیریت واقعیت را دارد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در حالی این اظهارات را مطرح می کند که مقامات حکومت تازه آمریکا اعلام کرده اند که توافقنامه صلح آمریکا با طالبان و نیز روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را بررسی می کنند.

تاکید بر جلوگیری غصب دامنه های کوه قروغ

او در ادامه نگاشته پس از آن که رییس جمهور روش مبارزه با جرایم سنگین را در جلسه شش و نیم از دید صفوف شنیده است تصمیم گرفته که تمام اقدامات برضد جرایم سنگین و فساد را زیر چتر یک نهاد قرار دهد.

صالح افزوده که تحکیم هماهنگی بین دادستانی کل و ریاست مبارزه با جرایم سنگین مهم است و این هماهنگی بصورت حضوری همه روزه در جلسات شش و نیم صورت می گیرد.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که به ادارات مربوطه هدایت داده شده که «گروهک های مسلح» را که در غصب دامنه های قروغ دست دارند به پنجه قانون بسپارند.

به گفته او مذاکرات مبنی بر جلوگیری از غصب دامنه های کوه قروغ نتیجه نداده و روند غصب ادامه یافته است.

او همچنان از تمام صرافان سرای شهزاده خواسته است که اطراف شان را بیشتر متوجه باشند و دولت را در امر پاک سازی سرای از دزدان کمک کند.

صالح گفته است که چندین بار مشتریان سرای شهزاده پس از اخذ پول تعقیب و پول شان دزدی شده و دولت به مسوولین هدایت داده که چند قضیه را بصورت خاص بررسی و تحقیق شان را از صرافی های مشخص آغاز کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *