جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پاسخ اداره هوانوردی ملکی به اظهارات حکمتیار؛ به هیچ هواپیمای ناشناس اجازه نشست و برخاست داده نمی شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از آنکه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی مدعی شده  که اخیرا طیاره های ناشناس در میدان هوایی بین المللی حامد‌کرزی نشست و برخاست می‌کنند و امنیت آنها از سوی نیروهای خاص تامین می‌شود اداره هوانوردی ملکی این ادعا را بی اساس خوانده می‌گوید به هیچ طیاره بدون نام و نشان اجازه نشست و برخاست داده نمی‌شود.

اداره هوانوردی ملکی در مورد ادعای طیاره های بی نام و نشان در اعلامیه‌ای گفته است که تمام پروازهای ملکی تابع اجازه قبلی از این اداره بوده و بعد از مشخص شدن هدف پرواز، مسافر و کارگو مطابق مقررات بین المللی و قوانین داخلی مربوطه اجازه داده می شود.

این اداره تاکید کرده: «هیچ طیاره ای بدون نام و نشان و کال ساین مشخص، مطابق مقررات بین المللی اجازه نشست و برخاست در میدان های هوایی ملکی کشور را نمی‌تواند به دست آورد.»

اداره هوانوردی ملکی افزوده که خدمات امنیت هوانوردی شامل چک و بررسی مسافر و محموله‌ها و «گروند هندلنگ» در این میدان هوایی از سوی شرکت قراردادی خارجی پیش برده می‌شود که مطابق برنامه‌های تعریف شده سازمان ایکاو و انجمن آیاتا صورت می گیرد.

در اعلامیه ضمنِ ردِ ادعای طیاره های بی نام و نشان آمده‌است که همه ساله هزار ها کیلوگرم طلا و مواد مخدر و اسعار خارجی در جریان تلاشی و بررسی بخش امنیت هوانوردی کشف و ضبط شده و به بخش‌های مربوطه تحویل داده می‌شود.

این اداره خاطرنشان کرده که میدان های هوایی افغانستان سخت ترین تدابیر امنیتی و بررسی مسافر و کارگو را دارا است و تغییر شرکت قراردادی نیز به هدف تقویت سیستم‌های امنیتی و چک و تلاشی صورت گرفته است.

به گفته این اداره نیروهای امنیتی به جز نظارت جدی از روند کاری و عملیاتی میدان، حق دخالت در امور امنیت هوانوردی و هندلنگ و یا وارد نمودن استثنائات در روند کاری شرکت و پروسیجر عملیاتی میدان هوایی را ندارند.

در اعلامیه اداره هوانوردی ملکی همچنان گفته شده که پروازهای شرکت‌های قراردادی ناتو و ماموریت قاطع مطابق موافقت نامه «SOFA » از روند بازرسی مستثنی بوده و مطابق این توافقنامه صورت می‌گیرد.

به گفته این اداره در کنار پروازهای نیروهای حمایت قاطع پرواهای نظامی نیز تنها برای پرواز عملیاتی داخلی بوده و امکان پرواز بین المللی و خروج از کشور را ندارند.

اداره هوانوردی ملکی اظهارات حکمتیار را مبنی بر نشست و برخاست طیاره های بی نام و نشان، بی اساس و شایعه خوانده از تمام سیاسیون خواسته‌است که با توجه به جنبه‌های کاملا تخنیکی چنین موضوعاتی، قبل از شایعه عمومی آن، موضوع را با این اداره شریک ساخته و اطمینان حاصل کنند.

ادعای حکمتیار؛ نشست و برخاست طیاره های بی نام و نشان

گلبدین حکمتیار روز گذشته در خطبه های نماز جمعه گفته بود که طیاره های «بی نام و نشان» در میدان هوایی بین المللی حامد‌کرزی در کابل نشست و برخاست می‌کند که در قاچاق دست دارند.

حکمتیار افزوده بود که امنیت این طیاره‌ های بی نام و نشان از سوی نیروهای خاص تامین می شود و در هنگام نشست و بارگیری آن از کارمندان امنیتی میدان هوایی خواسته می شود تا ساحه را ترک کنند.

حکمتیار ادعا کرده بود این طیارات ناشناس در قاچاق پول و طلا دست دارند و از مجلس نمایندگان خواسته است که این موضوع را بررسی کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان