مروری کوتاه بر زندگی جیل بایدن؛ معلمی که بانوی اول آمریکا شد

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۴, ۱۳۹۹

جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، مدرس کالج منطقه‌ای و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش است. داکتر بایدن همچنین از سال 2009 تا 2017 عنوان بانوی دوم ایالات متحده را داشته‌است.

اوایل زندگی و شغل

جیل تریسی جیکوبز بایدن در 3 ژوئن 1951 در هامونتون، نیوجرسی از بونی ژان گادفری جیکوبز و دونالد کارل جیکوبز به دنیا آمد. او که بزرگ‌تر چهار خواهر خود بود، در ویلو گروو، پنسیلوانیا، درست خارج از فیلادلفیا بزرگ شد. جیل در سال 1969 از دبیرستان آپر مورلند فارغ التحصیل شد، سپس در سال 1975 از دانشگاه دلاویر با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شد.

در سال 1976، جیل بایدن تدریس زبان انگلیسی را در دبیرستان سنت مارک در ویلمینگتون آغاز کرد. وی سپس در دبیرستان کلیمونت معلم خواندن شد. در آن زمان، او در حال تحصیل در مقطع فوق لیسانس با تخصص خواندن از دانشگاه وست چستر بود. وی اولین مدرک فوق لیسانس خود را در سال 1981 گرفت.

در سال 1975، او با جو بایدن آشنا شد. آنها در سال 1977 ازدواج کردند و او مادر دو پسر بایدن، بو و هانتر شد. دختر آنها اشلی در سال 1981 متولد شد.

جیل بایدن در حالی که در دانشگاه ویلاانووا مجددا در مقطع فوق لیسانس تحصیل می‌کرد، در بیمارستان روانپزشکی راکفورد انگلیسی تدریس می‌کرد. در سال 1993، او کار خود را در کالج منطقه‌ای فنی دلاویر شروع کرد. در سال 2007، وی دکترای آموزش (Ed.D.) را در زمینه رهبری آموزشی از دانشگاه دلاویر دریافت کرد.

وقتی جو بایدن معاون رئیس جمهور شد و بایدن‌ها به واشنگتن دی‌سی نقل مکان کردند، داکتر بایدن کار خود را در کالج منطقه‌ای نورترن ویرجینیا ادامه داد و تمام هشت سال را تدریس کرد.

بانوی دوم

داکتر بایدن به عنوان بانوی دوم، روی حمایت از کالج‌های منطقه‌ای، خانواده‌های نظامیان و آموزش زنان و دختران در سراسر جهان تمرکز داشت.

از آنجایی که دولت اوباما-بایدن بر بهبود رکود اقتصادی 2008 تمرکز داشت، داکتر بایدن تلاش کرد تا بر نقش حیاتی کالج‌های منطقه‌ای در اقتصاد کشور تأکید کند.

داکتر بایدن دختر یک مسئول اتاق کنترل نیروی دریایی و مادر سرگرد بو بایدن، سرباز گارد ملی ارتش دلاویر، حامی همیشگی خانواده‌های نظامی بوده‌است. وی به عنوان بانوی دوم، به همراه میشل اوباما، بانوی اول، موسسه جوینینگ فورسِز را راه‌اندازی کرد، ابتکاری برای حمایت از پرسنل نظامی، جانبازان، خانواده‌های آنها، و بازماندگان.

داکتر بایدن در اولین دوره حضور خود در کاخ سفید به حدود چهل کشور جهان سفر کرد و از پایگاه‌های نظامی، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان بازدید و از آموزش و توانمندسازی اقتصادی زنان و دختران حمایت کرد.

حمایت داکتر بایدن برای آموزش و پیشگیری از سرطان از سال 1993، زمانی که چهار نفر از دوستانش به سرطان پستان مبتلا شدند، آغاز شد. و پس از اینکه داکتر بایدن و جو بایدن پسر خود را به علت سرطان مغز از دست دادند، به ایجاد تعهد ملی برای پایان دادن به سرطان کمک کردند.

زندگی پس از دولت اوباما-بایدن

به دنبال دولت اوباما-بایدن، بایدن و داکتر جیل بایدن بنیاد بایدن و مرکز سرطان بایدن را راه‌اندازی کردند.

کتاب پرفروش نیویورک تایمز او به نام “جایی که نور وارد می‌شود: ایجاد یک خانواده، کشف خودم” در سال 2019 منتشر شد. پس از آن کتاب دوم او به نام «جوئی: داستان جو بایدن» در سال 2020 منتشر شد.

بانوی اول آمریکا

داکتر جیل بایدن به عنوان بانوی اول فعالیت خود را برای تحصیل، خانواده‌های نظامیان و مبارزه با سرطان ادامه می‌دهد. وی استاد نوشتن در کالج منطقه‌ای نورترن یرجینیا است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *