۸ راهکار موثر درمان درد گردن و شانه در خانه

توسطتحریریه خبرنامه

بهمن ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲, ۱۳۹۹

همه گاهی درد گردن و شانه را تجربه می‌کنند. استرس، عدم ورزش و وضعیت بد بدن همه با هم جمع شده و سبب سفتی و دردناکی عضلات می‌شوند. خوشبختانه برخی درمان‌های خانگی وجود دارد که می‌توانید برای درمان درد گردن و شانه امتحان کنید.

۸ درمان درد گردن و شانه

1. یوگا

یوگا بر تکنیک‌های آرام‌سازی بر اساس تمرینات ذهن و بدن تأکید دارد. این رشته ورزشی می‌تواند به شما کمک کند تا با استفاده از حرکات کششی و تقویت‌کننده، استرس و تنش را در عضلات کاهش دهید. تمرینات یوگا یک روش عالی برای درمان درد گردن و شانه هستند.

۲. درمان درد گردن و شانه؛ تمرینات کششی

حرکات کششی هم مانند یوگا، کاهش سفتی و درد در عضلات گردن و شانه کمک می‌کند. کشش چند دقیقه طول می‌کشد، اما مزایای آن را ساعت‌ها تجربه خواهید کرد. دو مورد از حرکات کششی که می‌توانید امتحان کنید به قرار زیر است:

* صاف بایستید و به کمک یک دست، دست دیگرتان را در جهت مخالف به نرمی بکشید. آرام و عمیق نفس بکشید و بعد همین کار را روی دست دیگرتان انجام دهید.

* روی زمین بنشینید، پاها مستقیم در مقابل‌تان کشیده شوند. به آرامی به جلو خم شوید و بدن را به سمت پاها ببرید تا جایی که بتوانید کف پاها را بگیرید. قفسه سینه باید زانوها را لمس کند یا حداقل تا جایی که می‌توانید نزدیک شود. تا سه بشمارید و به آرامی به موقعیت اصلی برگردید.

۳. یخ

یخ گذاشتن روی شانه و گردن می‌تواند به تسکین درد کمک کند. در چند روز اول آسیب دیدگی هر چند ساعت یکبار به مدت 20 دقیقه این درمان درد گردن و شانه را امتحان کنید. یخ درد را تسکین می‌دهد و به عضلات اطراف منطقه کمک می‌کند تا شل شوند و از گرفتگی جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: درمان های خانگی کمردرد؛ ۸ راهکار موثر که درد کمر را در خانه تسکین بدهید

۴. درمان درد گردن و شانه؛ گرما

مانند یخ، گرما هم یک ضد درد طبیعی است. گرما جریان خون را تحریک کرده و عضلات سفت شما را شل می‌کند.  می‌توانید از حوله گرم، پد گرمایشی (هر ساعت به مدت 20 دقیقه) یا وان آب گرم (حداقل 20 دقیقه در گرما بمانید) را امتحان کنید.

۵. رژیم غذایی ضد التهاب

اگر همیشه دچار درد گردن و شانه می‌شوید، ممکن است به یک مشکل التهابی مبتلا باشید. غذا یک داروی ضد التهابی قدرتمند است. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن غذاهای ضدالتهاب می‌تواند به درمان درد گردن و شانه کمک کند. حتی یک تغییر کوچک در رژیم غذایی به کاهش التهاب کمک می‌کند. برخی از غذاهایی که التهاب را در بدن از بین می‌برند، اینجا بخوانید.

مطلب مرتبط: ۷ نشانه که بدن تان از التهاب مزمن رنج می برد

۶. هیدراته نگه داشتن بدن

آیا می دانید هیدراته ماندن از التهاب جلوگیری می‌کند و می‌تواند درمان درد گردن و شانه باشد؟ با نوشیدن مقدار زیادی آب، به تشکیل مایع مفصلی کمک می‌کند. مایع موجود در مفاصل سبب کم شدن اصطکاک می‌شود. آبرسانی مناسب با بهبود کارکرد غضروف باعث کاهش التهاب می‌شود.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد؟

۷. درمان درد گرن و شانه؛ ماساژ

انجام ماساژ چیزی است که بسیاری از پزشکان برای عضلات دردناک اطراف گردن و شانه‌های شما توصیه می‌کنند. فقط یادتان باشد همیشه به یک فرد آموزش دیده در زمینه ماساژ مراجعه کنید. اگر فرد به درستی آموزش ندیده باشد، ممکن است درد بیشتری را تجربه کنید.

۸. محدود کردن زمان پشت میز نشستن

چند دقیقه بلند شوید و در خانه راه بروید. چند حرکت کششی انجام دهید یا برای پیاده‌روی سریع در اطراف خانه داشته باشید. وقفه‌های کوتاه از کار با کامپیوتر، عضلات شما را کمک می‌کند تا بتوانند استراحت کنند. اخیرا میزهای ایستاده نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار شده‌اند زیرا به درمان درد شانه و گردن کمک می‌کنند و از نشستن بهتر هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *