۷ روش موثر برای کشتن باکتری های دهان و رفع بوی بد دهان

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۲۹, ۱۳۹۹

مطمئناً هیچ کس دوست ندارد بوی بد دهان را تجربه کند. محصولات بهداشت دهان و دندان زیادی (به عنوان مثال آدامس، دهان شویه، خمیر دندان) برای مقابله با بوی بد دهان وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. اما توصیه ما این است که قبل از هزینه کردن برای خرید این محصولات نوشتار حاضر را بخوانید. در این مطلب ۷ روش موثر کشتن باکتری های دهان و رفع بوی بد دهان را می‌بینیم.

۱. از دهان شویه‌ها و خوشبوکننده‌های نفس استفاده کنید

برگ‌های نعنا به رفع بوی بد دهان کمک می‌کنند و باعث طراوت و تازگی دهان می‌شوند. ادویه‌هایی مانند میخک، هل و رازیانه نیز در مبارزه با بوی دهان بسیار عالی هستند.

مطلب مرتبط: دهانشویه خانگی؛ ۵ رسپی ساده که بهترین ترکیب را برای بهداشت دهان و دندان بسازید

جوش شیرین یکی دیگر از دهانشویه‌های طبیعی است که به راحتی در دسترس است. کافی است یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کرده و از آن برای شستشوی دهان استفاده کنید. همچنین می‌توانید مسواک مرطوب را به جوش شیرین آغشته کرده و از آن برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده کنید.

چای تهیه شده با برگ شنبلیله برای کشتن باکتری دهان و رفع بوی بد دهان عالی است. روز خود را با نوشیدن یک فنجان از این چای شروع کنید.

مطلب مرتبط: ۷ چای گیاهی که با عفونت ویروسی در بدن مبارزه می کنند

۲. رفع بوی بدن دهان؛ روزانه حداقل 2 لیتر آب بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن فواید زیادی برای سلامتی دارد، و رفع بوی بد دهان تنها یکی از آنهاست. بزاق از رشد باکتری جلوگیری می‌کند و عملکرد موثر غدد بزاقی مستلزم وجود آب کافی است. نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از رشد باکتری و رفع بوی بد دهان از اهمیت بالایی برخوردار است. از مصرف آب میوه‌های شیرین هنگام شب پرهیز کنید زیرا می‌توانند سبب تجمع باکتری شوند.

مطلب مرتبط: دهیدراته شدن چه بلایی سر ارگان های بدن می آورد

۳. حواس‌تان به آنچه می‌خورید باشد

بعضی از غذاها باعث بوی بد دهان می‌شوند، بنابراین بهتر است از آنها پرهیز کنید. پیاز و سیر بزرگ‌ترین مقصر ایجاد بوی بد دهان هستند. اما به یاد داشته باشید که پیاز را کاملاً حذف نکنید زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن پیاز در حد متوسط ​​4 گونه مختلف باکتری را که باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شوند از بین می‌برد.

اگر گرسنه هستید، سیب یا مقداری ماست بخورید. سیب حاوی پکتین است که به عنوان محرک تولید بزاق شناخته شده‌است، در حالی که باکتری‌های فعال در ماست به کشتن باکتری‌های بد دهان و ریع بوی بدن دهان کمک می‌کند.

۴. زبان‌تان را تمیز کنید

 زبان شما می‌تواند محل تولید باکتری‌های بدبو باشد. بعد از مسواک زدن، از مسواک خود برای از بین بردن جرم روی زبان استفاده کنید.

۵. رفع بوی بدن دهان؛ مسواک و نخ دندان

 دندان‌های‌تان را به مدت 2 دقیقه، روزی دو بار مسواک بزنید و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به از بین بردن غذای محبوس شده و کشتن باکتری‌های عامل بوی بدن دهان کمک می‌کند.

۶. لثه‌ها را سالم نگه دارید

باکتری‌ها در شکاف پایه دندان جمع می‌شوند و بو ایجاد می‌کنند. بیماری‌های لثه نیز باعث بوی بد دهان می‌شوند. برای سالم نگه داشتن لثه‌ها، خمیر دندان حاوی فلوراید انتخاب کنید. همچنین، سیگرت را ترک کنید چرا که با مشکلات مربوط به لثه مرتبط است. حفظ سلامت لثه، عامل موثری در رفع بوی بد دهان است.

مطلب مرتبط: ۱۴ سلبریتی که زیباترین لبخند را دارند

۷. رفع بوی بدن دهان؛ پوست مالته (پرتقال) بجوید

 پوست مرکباتی مانند لیمو یا مالته را بشویید و بعد بجوید. این کار نه تنها باعث طراوت دهان می‌شود بلکه اسید سیتریک موجود در آن غدد بزاقی را نیز ترغیب می‌کند تا بزاق بیشتری تولید کنند که به عنوان دفاع طبیعی دهان در برابر بوی بد و پوسیدگی دندان عمل می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *