جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

۸ نشانه که تیروییدتان علت چاق شدن شماست!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اینکه سایز لباس‌های‌تان اخیرا بالا می‌رود می‌تواند ناشی از هر یک از این عادت‌های “ناسالم” باشد که به طور مخفیانه پشت افزایش وزن‌تان وجود دارد، اما علت چاق شدن کم کاری تیروئید هم می‌تواند باشد. کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدی بیماری است که در آن غده تیروئید مسئول متابولیسم به اندازه کافی هورمون تیروئید برای تأمین نیازهای بدن تولید نمی‌کند. در این نوشتار ۸ نشانه می‌بینیم که تیروئیدتان علت چاق شدن شماست!

۱. همیشه خسته هستید

حتی بعد از خواب کامل شبانه با بیدار ماندن مشکل دارید؟ خستگی مداوم، خواب آلودگی و کمبود انرژی از موارد مرتبط با بسیاری از بیماری‌هاست، اما به شدت با کم کاری تیروئید مرتبط است. اگر موضوع همین باشد، پزشک کمک‌تان خواهد کرد که این علت چاق شدن و افزایش سایز را برطرف کنید.

۲. درد عضلانی دارید

اگر حتی زمانی که ورزش نکرده‌اید یا کار سنگین انجام نداده‌اید درد عضلات دارید، ممکن است مشکل تیروئید داشته‌باشید و علت چاق شدن شما همین باشد. غده تیروئید هورمون‌هایی برای کنترل متابولیسم ترشح می‌کند. کم شدن این هورمون‌ها به معنی متابولیسم کندتر و اختلال در نحوه سوزاندن انرژی در بدن است که می‌تواند بر احساس عضلات تأثیر بگذارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی رایج که متابولیسم را کند می کنند

۳. فراموشکار شده‌اید

پایین بودن هورمون تیروئید می‌تواند باعث فراموشی و ضعف حافظه شود. از آنجا که کمبود این هورمون همه چیز را کند می‌کند، عملکردهای عصبی نیز پس از مدتی آسیب می‌بینند. اما اگر اخیرا با مشکلات حافظه مواجه شده‌اید، بد نیست با ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند، نیز آشنا شوید.

۴. سطح کلسترول‌تان بالاست

سطح بالای کلسترول خون می‌تواند نشانه مشکل تیروئید باشد. اگر دچار این مشکل شده‌اید بد نیست برای بررسی تیروئیدتان به پزشک مراجعه کنید شاید همین علت چاق شدن شما باشد. به علاوه، با گنجاندن ۱۰ ماه غذایی کاهش دهنده کلسترول در برنامه غذایی تان کمک شایانی به سیستم بدن‌تان خواهید کرد!

۵. میلی به رابطه جنسی ندارید

اگر افزایش وزن پیدا کرده‌اید و میلی هم به رابطه جنسی ندارید، کم کاری تیروئیدتان می‌تواند مقصر باشد زیرا کاهش هورمون تیروئید به کاهش میل جنسی کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: رابطه جنسی و سلامت پوست؛ آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟

۶. افسرده شده‌اید

افسردگی می‌تواند با علائم دیگر کم کاری تیروئید مانند خستگی، ضعف عضلانی و مشکل در تمرکز مرتبط باشد. با کم کار شدن تیروئید، بسیاری از عملکردهای بدن دچار مشکل می‌شند، جای تعجب نیست که حس افسردگی بر شما غلبه کند. اگر این علائم را در کنار هم دارید، تیروئید می‌تواند علت چاق شدن شما باشد.

۷. پوست‌تان خشک شده‌است

به نظر می‌رسد که هر چه کرم و لوسیون مرطوب‌کننده استفاده‌ می‌کنید، هیچ تاثیری ندارد. خشکی پوست می‌تواند یکی از علائم کم کاری تیروئید باشد. تغییر در بافت و ظاهر پوست به دلیل کاهش گردش خون در نتیجه عملکرد کم تیروئید است. اگر خشکی پوست را در کنار افزایش سایز تجربه می‌کنید، کم کاری تیروئید می‌تواند علت چاق شدن شما باشد.

۸. مشکلات هضم دارید

می‌دانیم که یبوست موضوعی است که هیچ کس دوست ندارد در موردش صحبت کند، اما اگر نمی‌توانید مشکلات روده‌تان را حل کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به پزشک‌تان مراجعه کنید. بدون داشتن مقدار کافی هورمون تیروئید کنترل کننده متابولیسم، بسیاری از عملکردهای بدن شما کند می‌شوند. یکی از این عملکردها عملکرد دستگاه گوارش است. این مشکل می‌تواند نشان دهد که علت چاق شدن شما تیروئیدتان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان