جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

دلایل تعریق شبانه: بیماری ها و عللی که باعث می شوند شب ها عرق کنید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تعریق شبانه به عرق کردن زیاد در طول شب اشاره دارد. اما اگر اتاق خواب شما به طور غیرمعمولی گرم است یا زیاد لباس پوشیده‌اید، تعریق شبانه طبیعی است. تعریق واقعی شبانه گرگرفتگی‌های شدیدی است که شب‌ها رخ‌ می‌دهد و می‌تواند لباس و ملحفه را خیس کند و مربوط به یک محیط بیش از حد گرم نیست.

دلایل مختلفی برای تعریق شبانه وجود دارد. برای یافتن علت، پزشک باید آزمایشاتی را تجویز کند. برخی از اختلالات و بیماری‌های شناخته شده را که می‌توانند دلایل تعریق شبانه باشند، در این نوشتار می‌بینیم!

دلایل تعریق شبانه

۱. یائسگی. گرگرفتگی همراه با یائسگی می‌تواند در شب اتفاق بیفتد و باعث تعریق شود. این یکی از دلایل بسیار شایع تعریق شبانه در زنان است.

۲. هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک. هایپرهیدروزیس ایدیوپاتیک بیماری است که در آن بدن به طور مزمن و بدون هیچ دلیل پزشکی قابل تشخیصی بیش از حد عرق تولید می‌کند.

۳. عفونت‌ها. سل عفونی است که بیشتر با تعریق شبانه همراه است. اما عفونت‌های باکتریایی مانند اندوکاردیت (التهاب درون‌شامه قلب)، استئومیلیت (التهاب در استخوان‌ها) و آبسه‌ها می‌توانند باعث تعریق شبانه شوند. تعریق شبانه همچنین علامت عفونت HIV است.

۴. سرطان‌ها. تعریق شبانه یکی از علائم اولیه برخی سرطان‌ها است. متداولترین نوع سرطان همراه با تعریق شبانه، لنفوم است. با این حال، افرادی که سرطان در آنها هنوز تشخیص داده نشده، علائم دیگری نیز دارند، مانند کاهش وزن غیرقابل توجیه و تب.

مطلب مرتبط: کاهش زن ناخواسته؛ ۱۲ بیماری و اختلال که سبب کاهش وزن می شوند

۵. داروها. مصرف برخی از داروها می‌تواند منجر به تعریق شبانه شود. داروهای ضد افسردگی از جمله داروهایی هستند که می‌توانند منجر به تعریق شبانه شود. از 8٪ تا 22٪ افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کنند، تعریق شبانه دارند. سایر داروهای روانپزشکی نیز با تعریق شبانه همراه بوده‌اند. داروهایی که برای کاهش تب مصرف می‌شوند، مانند آسپرین و استامینوفن، گاهی اوقات منجر به تعریق می‌شوند. بسیاری از داروهای دیگر می‌توانند باعث تعریق شبانه یا گرگرفتگی شوند.

۶. افت قند خون. قند خون پایین می‌تواند باعث تعریق شود. افرادی که انسولین یا داروهای خوراکی دیابت مصرف می‌کنند ممکن است در شب دچار افت قند خون شوند که همراه با تعریق باشد.

مطلب مرتبط: علائم هیپوگلیسمی؛ ۱۵ نشانه افت قند خون که ابدا نباید نادیده بگیرید

۷. اختلالات هورمونی. تعریق یا گرگرفتگی با چندین اختلال هورمونی از جمله فئوکروموسیتوما، سندرم کارسینوئید و پرکاری تیروئید دیده می‌شود.

۸. اختلالات نورولوژیک. به طور غیرمعمول، اختلالات نورولوژیک از جمله سکته مغزی و نوروپاتی اتونومیک ممکن است باعث افزایش تعریق و منجر به تعریق شبانه شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان