جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

٦ اثر شگفت انگیز ترکیب عسل و دارچین که معجزه می کند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

عسل و دارچین دو مورد از قدرتمندترین مواد داخل آشپزخانه هستند که از دیرباز با طب سنتی چین و آیورودا همراه بوده‌اند. هر کدام از آنها خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی و زیبایی دارند. اما اگر با هم ترکیب شوند، چه؟ آیا این کار باعث قدرت بیشتر آنها می‌شود؟ با ما همراه باشید تا با ۶ خاصیت بی نظیر ترکیب عسل و دارچین آشنا شوید.

۶ خاصیت بی نظیر ترکیب عسل و دارچین

۱.ترکیب عسل و دارچین برای بهبود زخم‌ها خوب است

وقتی با هم ترکیب شوند، هر دو یک ترکیب عالی برای بهبود زخم‌ها و عفونت‌های مختلف پوستی هستند. خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی موجود در دارچین به بدن کمک می‌کند تا با عفونت و التهاب مقابله کند. عسل در جلوگیری از رشد باکتری‌ها موثر است، که باعث تسریع در ترمیم زخم می‌شود. روغن دارچین مخلوط با عسل را روی زخم‌های ناشی از عفونت یا هر بیماری دیگر بمالید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۲. برای بیماران دیابتی مفید است

دارچین و عسل برای کاهش سطح قند خون عالی هستند. در حالی که دارچین با افزایش حساسیت به انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد، عسل جایگزینی سالم برای قند تصفیه شده است. اگرچه بیماران دیابتی باید عسل را با احتیاط و تنها پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنند، زیرا کالری کمی ندارد.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۳. ترکیب عسل و دارچین با آلرژی‌های مختلف مبارزه می‌کنند

دارچین دارای روغن‌های معطر است که به درمان آلرژی‌های مختلف کمک می‌کنند. به علاوه، عسل گرده دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و به افزایش مقاومت بدن در برابر آلرژی‌ها کمک کرده و به طور طبیعی با آنها مبارزه می‌کند. وقتی هر دو با هم مصرف شوند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. این ۶ اشتباه نیز سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند.

۴. یک درمان عالی برای یبوست است

دارچین یک اثر ضد اسپاسم ایجاد می‌کند و بنابراین از تشکیل گاز در معده جلوگیری می‌کند. همچنین با جلوگیری از تولید مواد شیمیایی بدن منجر به التهاب، سوء هاضمه را تسکین می‌دهد. عسل حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم غذا و درمان یبوست کمک می‌کنند.

۵. ترکیب عسل و دارچین با مشکلات پوستی مبارزه می‌کند

هر دوی این مواد خواص ضد باکتری دارند و به مبارزه با مشکلات پوستی مانند سلول‌های مرده پوست، ترشح بیش از حد روغن و جوش و آکنه کمک می‌کنند.

۶. سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند

عسل و دارچین هر دو دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی هستند که برای سلامتی بسیار مفیدند. عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان فنول است که ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. این ترکیب می‌تواند برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن بسیار مفید باشد.

چگونه این ترکیب را مصرف کنیم

یک پیشنهاد این است که به عنوان اولین وعده صبح ترکیب آب، عسل و دارچین را برای پاکسازی و سم زدایی بدن مصرف کنید. همچین به راحتی می‌توانید عسل و دارچین را به جای شکر به یک فنجان چای یا قهوه گرم اضافه کنید. عسل خام که به پوست شما زده می‌شود می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل کند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

برخی از شیوه‌های استفاده از عسل و دارچین

– اگر می‌خواهید لاغر شوید، هر روز یک قاشق چایخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در یک لیوان آب بنوشید. این ترکیب را 30 دقیقه قبل از صبحانه با معده خالی و شب قبل از خواب بنوشید.

– اگر نگرانی ریزش مو دارید، دارچین را به روغن زیتون اضافه کنید و هفته‌ای دو بار آن را روی موهای خود بمالید.

– برای کاهش سطح کلسترول، دو قاشق چایخوری عسل + سه قاشق چایخوری دارچین را همراه آب در طول روز بنوشید.

– برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS پودر دارچین را یک شب در یک لیوان آب خیس کنید و در طول روز با معده خالی بنوشید. این نوشیدنی می‌تواند به تنظیم چرخه قاعدگی و تقویت باروری کمک کند.

– برای درخشش طبیعی پوست، یک قاشق چایخوری عسل خام و یک قاشق چایخوری دارچین را در یک کاسه مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید، بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید. هفته‌ای یک یا دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مطلب مرتبط: مراقبت از پوست؛ ۶ بهترین انواع ماسک صورت برای انواع پوست

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان