ادامه ترورهای هدفمند؛ غنی: افزایش خشونت ها از سوی طالبان خلاف روحیه تعهد به صلح است

توسطفریدون حسنی

دی ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی در واکنش به ترور سخنگوی ریاست عمومی تصدی ملی حفاظت عامه می گوید افزایش خشونت ها از سوی طالبان بیانگر این است که این گروه خلاف روحیه تعهد به صلح در پی کشتار مردم بی گناه و آسیب رساندن به تاسیسات عام المنفعه است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است رییس جمهور غنی انفجار امروز کابل که در آن سه تن کشته و یک تن زخمی شده است را محکوم کرده هدف قرار دادن «شخصیت های وطن دوست»، متعهد و خدمتگار را خلاف ارزش های اسلامی و جنایت ضد بشری خوانده است.

در خبرنامه ارگ آمده که رییس جمهور غنی تاکید کرده: «افزایش خشونت ها از سوی طالبان بیانگر این است که آنان خلاف روحیۀ تعهد به صلح، در پی کشتار مردم بی گناه و آسیب رساندن به تاسیسات عام المنفعه می باشند.»

از سوی هم شورای عالی مصالحه نیز در واکنش به انفجار امروز کابل از نهادهای امنیتی خواسته است که عاملین این رویداد را شناسایی کنند.

شورای مصالحه خاطرنشان کرده که دشمنان نمی تواند با ترورهای هدفمند جوانان وطن دوست، حوصله شورای مصالحه را کاهش دهد بلکه تلاش ها را برای پایان دادن به ترورها افزایش می دهد.

شورای مصالحه تاکید کرده که صلح برای همه افغان ها اولویت است و چنین حملات «ناجوانمردانه» نمی تواند ما را از این هدف بزرگ ملی بازگرداند.

ادامه ترورهای هدفمند

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شهر کابل امروز نیز گواه یک ترور هدفمند دیگر بود که در آن سخنگوی ریاست عمومی تصدی ملی حفاظت عامه هدف قرار گرفته کشته شد.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفته است که صبح امروز حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقه موتر حامل ضیا ودان سخنگوی تصدی محافظت عامه که به سوی وظیفه در حرکت بود، هدف انفجار ماین قرار گرفته است.

آرین افزوده که در این انفجار سخنگوی تصدی محافظت عامه با دو همکارش کشته و یک تن زخمی شده است.

دو روز قبل نیز در شهرکابل یک خلبان نیروی هوایی ارتش ترور شده بود و روز گذشته نیز یک تن در انفجار جانباخته بود.

هرچند گروه طالبان مسوولیت ترورهای هدفمند را برعهده نگرفته اما معاون اول ریاست جمهوری که مسوولیت تامین امنیت شهر کابل را نیز برعهده دارد این حملات را کار گروه طالبان می داند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *