۶ روش فوق العاده موثر و سریع برای داشتن موهای سالم و درخشان

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۱۶, ۱۳۹۹

اگر به دنبال موهای سالم و درخشان هستید، جای درستی آمده‌اید! در این نوشتار ۶ راهکار خانگی فوق‌العاده می‌بینید که کمک‌تان می‌کنند موهایی سالم و درخشان داشته باشید. نکته مهم در مورد این درمان‌ها این است که هزینه زیادی ندارند و می‌توانید در کمتر از چند دقیقه ترکیبات را آماده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش عالی درمان خانگی ریزش مو

۱. ماسک آلوئه ورا برای موهای سالم و درخشان

آلوئه ورا می‌تواند موها را براق کرده و رشد آن را تحریک کند. برای انجام این درمان به مواد زیر نیاز دارید:

1 برگ آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری روغن بادام

برگ آلوئه ورا را از وسط برش دهید و ژل داخلش را با روغن بادام مخلوط کنید. این ترکیب را به موهای خود بمالید و با یک کلاه موهای‌تان را بپوشید. حدود 20 دقیقه صبر کنید و در نهایت ماسک را با آب گرم بشویید.

۲. ماسک موز

موز می‌تواند به شما کمک کند تا از شر شوره سر خلاص شوید و موهای سالم و درخشان داشته باشید. برای انجام این درمان یک موز تازه بزرگ و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید و مواد را مخلوط کنید و روی موهای‌تان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید.

۳. ماسک آسپرین برای موهای سالم و درخشان

 ممکن است عجیب به نظر برسد، اما آسپرین تأثیر باورنکردنی روی موها دارد. با این حال، مراقب این روش باشید، زیرا آسپرین یک داروی پزشکی است و در صورت استفاده بدون احتیاط می‌تواند باعث آسیب شود. برای انجام این درمان ۳ تا ۴ قرص کوچک آسپرین و شامپو نیاز دارید.

خیلی ساده 2 قرص را خرد کرده و با شامپوی‌تان مخلوط کنید. سپس مخلوط را به پوست سر بمالید، و بگذارید چند دقیقه بماند. سرتان را با آب گرم بشویید. سپس بقیه آسپیرین را فقط با آب گرم دوباره در پوست سر بمالید و بگذارید 10 دقیقه دیگر بماند و دوباره بشویید.

مطلب مرتبط: ۸ اشتباه رایجی که در حین شستشوی موها مرتکب می شوید

۴. ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل و تخم مرغ بهترین مواد مغذی برای داشتن موهای سالم و درخشان هستند. ۲ عدد تخم مرغ، ۴ قاشق غذاخوری روغن کلزا و ۲ قاشق روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و روی موها بمالید و نیم ساعت بعد بشویید. برای دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار از این ماسک استفاده کنید تا همیشه موهای‌ سالم و درخشان داشته باشید.

۵. شامپو جوش شیرین

شاید ساده‌ترین راهکار برای احیای مجدد مو و رشد آن شامپوی جوش شیرین باشد. برای انجام این درمان ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۹ قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط و موهای‌تان را با آن شامپو کنید. بگذارید 1-3 دقیقه بماند و خوب آبکشی کنید. تمام! اولین نتایج را طی یک هفته مشاهده خواهید کرد و بهترین اثر پس از یک ماه استفاده منظم حاصل می‌شود.

مطلب مرتبط: با این ۳ فرمول ساده شامپو خشک خانگی بسازید

۶. سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک نرم کننده مو معجزه می‌کند. این ماده موها را نرم و درخشان کرده و آنها را مرطوب نگه می‌دارد. به علاوه، شوره سر، خارش پوست سر و وز موها را نیز درمان می‌کند.

برای انجام این درمان 2-3 قاشق چایخوری سرکه سیب را مقدار مساوی آب بمخلوط کنید، و ترکیب را روی موهای‌تان بریزید و بعد از شامپو ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آبکشی کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *