جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار طالبان نسبت به ادامه حملات نیروهای آمریکایی؛ آمریکا بر تداوم حمایت از نیروهای افغان تاکید کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از آن که گروه طالبان هشدار دادند در صورت ادامه حملات هوایی نیروهای آمریکایی این گروه اقدام می کند سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان می گوید که از نیروهای افغان در برابر حملات طالبان دفاع می کنند.

سانی لگت امروز دوشنبه (15جدی) در توییتی اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافق نامه صلح آمریكا و این گروه از سوی نیروهای آمریکایی را رد کرده گفته است که نیروهای ایالات متحده در عمل «روشن و ثابت» بوده است.

سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان تاکید کرده که از نیروهای افغان در برابر حملات طالبان دفاع می کند.

او با بیان این که همه طرف ها برای کاهش خشونت اقدام کند از گروه طالبان خواسته است که حملات و ترورهای هدفمند مقامات دولتی، رهبران جامعه مدنی و خبرنگاران برای موفقیت صلح باید متوقف شود.

هشدار طالبان به آمریکا

این اظهارات سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی مطرح شده است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در اعلامیه ای گفته است که از چند روز به اینسو، نیروهای امریکایی جنگجویان این گروه را در ولایت های ننگرهار و هلمند مورد حملات پیهم هوایی قرار داده‌اند.

مجاهد افزوده که در کنار این حملات، نیروهای آمریکایی سربازان دولتی را که در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهارعملیات کرده‌اند حمایت هوایی می کنند.

سخنگوی طالبان با بیان این که حملات هوایی نیروهای آمریکایی در مناطق «غیرجنگی» صورت گرفته خاطرنشان کرده است که اینگونه «سرپیچی‌های مکرر امریکایی» ها در حالی رخ می‌دهد که دو روز قبل وزیر امور خارجه آمریکا اعلان کرده است که پس از امضای توافقنامه دوحه هیچ نظامی آمریکایی در افغانستان کشته نشده است.

سخنگوی طالبان این اظهارات وزیر خارجه آمریکا را نشان از تعهد این گروه به توافقنامه دوحه خوانده هشدار داده است که اگر حملات هوایی و عملیات در ولسوالی ارغنداب قندهار متوقف نشود این گروه به «عکس العمل جدی» مجبور می‌شوند که مسوولیت آن به عهده آمریکا است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان