جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

برگزاری دور دوم مذاکرات در زمان تعیین شده؛ لغو عضویت خالد نور از هیئت مذاکره کننده حقیقت ندارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با نزدیک شدن پایان تعویق سه‌ هفته ای مذاکرات صلح، وزارت دولت در امور صلح می گوید لغو عضویت خالد نور پسر عطامحمدنور از هیئت مذاکره حقیقت ندارد و این هیئت در زمان تعیین شده وارد مذاکرات می شوند.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح امروز دوشنبه (15جدی) به خبرنامه گفت هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان پس از مشوره و گفتگوها در کابل وارد دور دوم مذاکرات بین الافغانی به تاریخ تاریخ ۵ جنوری در دوحه خواهد شد.

انوری روند صلح افغانستان را پیچیده توصیف کرد و افزود که دولت و هیئت مذاکره کننده برای پیشبرد موفقانه این روند با تمرکز بر مطالبات شهروندان افغانستان و منافع ملی کشور اراده جدی دارد.

انوری در مورد گزارش های که ارگ ریاست جمهوری عضویت خالد نور پسر عطامحمد نور از هیئت مذاکره کننده را لغو کرده گفت: «موضوع  نور صاحب مطلق غلط است».

پیش از این حفیظ منصور گفته بود که هیئت مذاکره کننده به روز دوشنبه کابل را برای قطر ترک می کنند.

دیدار رییس جمهور غنی با هیئت مذاکره کننده

از سوی هم ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که رییس جمهور غنی عصر روز گذشته با رییس و اعضای هیئت مذاکره کننده دولت که قرار است به زودی برای اشتراک در دور دوم مذاکرات صلح عازم دوحه پایتخت قطر شوند، دیدار کرده است.

ارگ افزوده که رییس جمهور در این دیدار از نمایندگی خوب هیئت مذاکره کننده در دور اول مذاکرات صلح در دوحه، قدردانی کرده تاکید نموده که «دیدگاه ها و نظریات اقشار مختلف مردم افغانستان، مشوره های لویه جرگه مشورتی صلح و قانون اساسی، حدود صلاحیت ها و اجندای شما را تعیین می کند.»

غنی خاطرنشان کرده که دولت و مردم افغانستان از هیئت مذاکره کننده حمایت می کند و نیز توقع دارند که آن ها نیز با درنظرداشت قانون اساسی و دیدگاه های مردم افغانستان به مذاکره بپردازند، تا این مذاکرات موفقانه انجام شود.

رییس جمهور از حمایت کامل دولت به هیات مذاکره کنندۀ صلح نیز اطمینان داده است.

هیئت مذاکره کننده حکومت در حالی به دور دوم روند صلح می رود که سه هفته را مصروف مشوره در أفغانستان بود.

هرچند در این اواخر مکان دور دوم مذاکرات در افغانستان خبرساز شده بود اما در نهایت ارگ ریاست جمهوری موافقت کرد که دور دوم مذاکرات نیز در دوحه قطر از سر گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان