جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

انهدام مکان نگهداری ماین های مقناطیسی طالبان در کابل؛ صالح: شب گذشته دو هزار نفر در کابل برای تثبیت هویت جمع آوری شده اند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید که پس از شکایت مردم از جمع شدن و اقامت درازمدت هزاران تن افراد در کافه ها و هوتل های شهری در ناحیه پنجم شب گذشته نزدیک به دوهزار نفر ازین محلات جمع آوری شده اند.

امرالله صالح امروز دوشنبه (15جدی) در گزارش جلسه شش و نیم صبح اش نگاشته است که جمع آوری این افراد برای بایومتریک و تثبیت هویت بوده و آن ها به وزارت داخله منتقل شده اند.

صالح افزوده که قراراست نشان انگشت همه این افراد گرفته شود و پس از توزیع تذکره و در صورتی که سابقه جرمی نداشته باشند دوباره رها شوند.

به گفته او این افراد نه مظنون اند نه مجرم تنها هویت شان معلوم نیست و دلیل بود و باش طولانی شان در هوتل ها شک ایجاد کرده است.

ماین های مقناطیسی

معاون اول ریاست جمهوری در خصوص رویدادهای امنیتی شهر کابل گفته است که پولیس یک خانه محفوظ مربوط به طالبان را که در آن ماین های مقناطیسی نگهداری می شد در ناحیه هشتم گشف کرده و چهارتن را نیز در پیوند به آن بازداشت کرده است.

او در واکنش به اعلامیه روز گذشته طالبان مبنی بر اینکه این گروه مواد منفجره را در داخل افغانستان تولید میکنند آن را دروغ «محض و مسخره» خوانده است.

صالخ تاکید کرده: «من مواد خاص و تکنالوژی را که برای طالب بخاطر بربادی وطن ما داده می شود با جزییات شریک ساختم. حالا طالب نشان بدهد که انستیوت تکنالوژی برای ترور و کشتار در کجای افغانستان موقعیت دارد؟ فرض کنیم طالب راست می گوید. شرم باد به نیرویی که پس از بیست و پنج سال بهترین اختراع اش مواد کشتار انسانهاست و هیچ چیز دیگر درچانته برای انسان و انسانیت ندارد.»

سرقت بیش از 50 میلیون افغانی تاسیسات دولتی در شش ماه

معاون اول ریاست جمهوری در ادامه برای آنهایی که مصروف فعالیت های کباری و خرید و فروش آهن کهنه اند هشدار داده که از خریداری مواد دزدی شده مربوط به تاسیسات شهری ابا ورزند.

به گفته او قرار ارزیابی ها در شش ماه گذشته به ارزش بالاتر از پنجاه ملیون افغانی تاسیسات شهری مانند چراغ ها و زباله دانی ها توسط معتادین دزدی شده و به کباری ها به قیمت ناچیز به فروش رسیده است.

صالح خاطرنشان کرده: «اگر پس از یک هفته بازهم خریداران کباری به خریداری مواد تاسیسات شهری ادامه دادند به اتهام دزدی دارایی عامه دستگیر می گردند.»

او در عین حال اضافه کرده که امتحان مدیران مبارزه با جرایم جنایی درکابل سپری شده و اکنون هیئت های موظف به شهرهای مزار شریف و هرات اعزام می شوند تا این روند را در این ولایت تطبیق کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان