جلوگیری از پیری پوست: ۱۰ ماده غذایی که به حفظ جوانی پوست کمک می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۹, ۱۳۹۹

پوست ما از اولین قسمت‌هایی است که بالا رفتن سن را نشان می‌دهد. اما مواردی به غیر از عدد سن‌مان نیز بر پیری پوست تاثیر می‌گذارند. در واقع گذشته از پیری کرونولوژیکی، عوامل بیرونی مثل قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، استعمال سیگرت، اضطراب، تغذیه، خواب نادرست و غیره نیز می‌توانند روی ظاهر پوست ما تاثیرگذار باشند.

خبر خوب اینکه رعایت برخی موارد از جمله خوردن مواد غذایی خاصی، می‌تواند از پیری پوست جلوگیری کند. با ما همراه باشید تا با ۱۰ ماده غذایی مناسب برای جلوگیری از پیری پوست آشنا شوید!

۱. جلوگیری از پیری پوست؛ سیر

مطالعات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در سیر با محافظت در برابر آسیب کلاژن، باعث کاهش روند ایجاد چین و چروک پس از قرار گرفتن در معرض UVB می‌شود.

۲. دانه چیا

دانه‌های چیا سرشار از امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 به محافظت از پوست کمک می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه پنهانی که بدن تان دچار کمبود اسیدهای چرب است

۳. جلوگیری از پیری پوست؛  دارچین

بسیاری از گیاهان و ادویه‌ها، از جمله دارچین منابع قدرتمند آنتی‌اکسیدان هستند. این آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

۴. سالمون

گروه‌های غذایی بسیار کمی وجود دارند که به طور طبیعی حاوی ویتامین D باشند، اما ماهی‌های چرب مثل سالمون حاوی این ویتامین مهم هستند و به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کنند. ویتامین D برای پوست، مو و بدن ما ضروری است.

مطلب مرتبط: ویتامین دی؛ ۷ راه موثر برای بالا بردن سطح این ویتامین در بدن

۵. کرفس و بادرنگ (خیار)

کرفس و بادرنگ افزودنی‌های خوبی برای داشتن پوستی جوان و لطیف هستند.

۶. جلوگیری از پیری پوست؛ مالته (پرتقال)

مرکبات مانند مالته سرشار از ویتامین C هستند و این ویتامین برای سنتز کلاژن لازم است. با افزایش سن، کلاژن موجود در پوست کم می‌شود. کلاژن مانند حفاظی برای پوست ما است که نقشی اساسی در خاصیت ارتجاعی پوست دارد. بنابراین، مصرف ویتامین C می‌تواند به ما در حفظ یکپارچگی ساختاری پوست کمک کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده غذایی سرشار از کلاژن که از شل شدن پوست جلوگیری می کنند

۷. آووکادو

آووکادو مملو از ویتامین‌های گروه B است و یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب محسوب می‌شود، بنابراین باعث آرامش و بازیابی پوست می‌شود و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

۸. جلوگیری از پیری پوست؛ لوبیا قرمز

لوبیای قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان است و منبع بزرگی از فیبر پری‌بیوتیک محسوب می‌شود. این ماده خوراکی همچنین به عنوان منبع خوبی از مواد معدنی مانند روی که در مبارزه با التهاب نقش دارد، به جلوگیری از پیری پوست کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: بهترین منابع غذایی زینک (روی) کدام ها هستند؟

۹. بادمجان رومی (گوجه فرنگی)

بادمجان رومی یکی از مواد غذایی مهم برای جلوگیری از پیری پوست است. این ماده خوراکی سرشار از لیکوپن است و افزایش سطح لیکوپن در رژیم غذایی به محافظت از پوست در برابر آفتاب و نرم شدن آن کمک می‌کند.

۱۰. جلوگیری از پیری پوست؛  بادام

بادام حاوی اسیدهای چرب مفید و آنتی‌اکسیدان است. در یک آزمایش، داوطلبانی که به مدت چهار ماه هر روز بادام مصرف کردند، کاهش شدت چین و چروک را تجربه کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *