جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پس لرزه های بازداشت سه سناتور به اتهام رشوت؛ از تاکید حکومت بر ادامه بازداشت ها تا انتقاد مجلس سنا

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یک روز پس از اعلام بازداشت سه سناتور به اتهام اخذ رشوت ریاست جمهوری بر ادامه روند بازداشت ها تاکید کرده اما مجلس سنا از عدم ارائه جزییات پرونده این سه سناتور انتقاد کرده است.

مجلس سنا امروز سه‌شنبه (9جدی) در اعلامیه ای گفته است که از بازداشت سه عضو این مجلس به تاریخ هفت جدی در ولایت بلخ از سوی دادستانی کل و ریاست امنیت ملی اطلاع حاصل کرده اما جزییات لازم در پیوند به این قضیه با مجلس شریک نشده است.

مجلس سنا در این اعلامیه خواهان رعایت قانون اساسی از سوی این ادارات شده تاکید کرده که مجلس سنا در امر مبارزه با فساد اداری متعهد است و همواره در این راستا مطابق به اراده‌ ملت و روشنایی قوانین نافذه اقدامات لازم و بموقع انجام داده و با نهادهای تطبیق کننده قانون همکاری کرده است.

مجلس سنا خاطرنشان کرده که انتظار دارد تا این پرونده در مطابقت با رهنمودهای قانون اساسی به طور دقیق، شفاف و عادلانه بررسی و عدالت تامین شود.

این مجلس همچنان تاکید کرده که برای بررسی این رویداد هیئتی را تعیین کرده و این هیئت با مسوولین دادستانی کل و ریاست عمومی امنیت ملی در ارتباط است.

تاکید ریاست جمهوری بر ادامه این بازداشت ها

در همین حال امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده: «سه نفر سناتور در حال به جیب بردن ده ها هزار دالر پول رشوت در بندر حیرات دستگیر شدند، این بسیار اندک است.»

صالح تاکید کرده که چندی قبل یک تیم دیگر در در دو ولایت دیگر توانسته اند که دو صد و پنجاه هزار دالر رشوت بگیرند اما آن موضوع مستند سازی نشده است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده: «دوسیه خیلی ضخیم است و آنچه انجام شد شاید نیم ورق آنرا احتوا کند و بس. این کار خوب و هیجان آفرین یعنی روند دستگیری های مستند ادامه می یابد.»

به گفته او: «هر کسی بخواهد بدون موجب و دلیل همه کار و بار دنیا را یکسو گذاشته و به تفتیش نقطه های عاید آور و حساس برود و یا یکسره پافشاری بر تقرر خویشاوند و اعضای خانواده و گروهش در گمرکات نماید حتمن حرفی است و ریگی در کفش است و خیالی در سر.»

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که شاید این بازداشت باعث شود که دیگران قبل از عزم سفر و گرفتن رشوت شش بار سرخود را بخارند و ده بار لب به دندان گیرند.

بازداشت سه عضو سنا به اتهام رشوت

این در حالی است که روز گذشته دادستانی کل و ریاست عمومی امنیت ملی در اعلامیه ای مشترک اعلام کردند که منسوبین ریاست عمومی امنیت ملی و نماینده دادستانی در یک عملیات مشترک سه تن از اعضای مجلس سنا (سناتوران) را به اتهام اخذ چهل‌هزار دالر امریکایی رشوت بگونه باالفعل بازداشت کرده اند.

در اعلامیه مشترک آنان آمده است که این سه تن از اعضای برحال مجلس سنا که به منظور نظارت و پیشبرد برخی امور به ولایت بلخ رفت بودند، در روشنایی احکام قانون اساسی و سایر قوانین نافذه به اتهام اخذه رشوت گرفتار شده و اطلاع آن  مطابق قانون کتبا به مجلس سنا ارسال شده است.

پس از این اعلام رییس جمهور غنی نیز دو عضو مجلس سنا که سناتوران انتصابی را بودند برکنار کرده است.

تاکنون نهاد های رسمی نامی از این سه سناتور نبرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان