حمله مکرر بر فعالان رسانه ای و مدنی؛ رییس جمهور غنی خواهان مجازات عاملان آن شد

توسطفریدون حسنی

دی ۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

در ادامه حملات مکرر بر فعالان رسانه ای و مدنی رییس جمهور غنی به نهاد های مربوطه هدایت داده است که عاملان حملات اخیر تروریستی بر فعالان سیاسی، مدنی, اجتماعی و دیگر غیرنظامیان را شناسایی و مجازات کنند.

ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه ای گفته است رییس جمهور غنی امروز شنبه (6جدی) به نهادهای امنیتی و دفاعی همچنان به‌خاطر تأمین هرچه بهتر امنیت این فعالان، هدایت جدی داده است.

در اعلامیه ارگ آمده است که رییس جمهور همچنان به نهاد های مربوطه هدایت داده است که عاملان حملات اخیر تروریستی بر فعالان سیاسی، مدنی, اجتماعی و دیگر غیرنظامیان را شناسایی و مجازات کنند.

حملات بر فعالین رسانه ای و مدنی روند مذاکرات را چالش کشیده است

از سوی هم کمیسیون حقوق بشر در اعلامیه امروز گفته است: «حمله‌های مکرر بر فعالان رسانه‌ای، مدنی و حقوق‌بشر به‌شدت نگران‌کننده است و امید به موفقیت روند مذاکرات صلح و اعتماد به کارآمدی نهادهای مسئول حکومتی را به چالش کشیده است.»
این کمسیون ضمن محکوم کردن این حملات از سازمان ملل و جامعه جهانی خواسته است که در این «روزهای دشوار» از مردم افغانستان حمایت و از خواست آن‌ها به توقف خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس حمایت عملی و همه‌جانبه کنند.

این درحالی است که اخیرا حملات و ترورهای هدفمند بر خبرنگاران، فعالان مدنی و سیاسی افزایش یافته و در آخرین مورد، فرشته کوهستانی، فعال حقوق زنان همراه با برادرش از سوی افراد ناشناس در ولسوالی حصه اول کوهستان ولایت کاپیسا و یوسف رشید رییس اجرایی فیفا در کابل ترور شده اند.

در کنار این در یک ماه گذشته نیز 5 خبرنگار در رویدادهای مختلف در سراسر افغانستان ترور شده اند.

ترور خبرنگاران و فعالان مدنی با موجی از انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *