جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

توقف نشر اعلامیه های جلسه شش و نیم؛ صالح به خانواده یوسف رشید وعده انتقام داد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید «برای خانواده بزرگ شهید رشید که کل افغانستان را شامل می شود وعده پیگیری – انتقام و پیدا کردن تروریست را میدهم.»

امرالله صالح امروز پنج‌شنبه (جدی) گفته است که از امروز نشر اعلامیه های جلسات شش ونیم برای مدتی متوقف می شود اما جلسات همچنان ادامه خواهد داشت.

صالح افزوده که قرار است پس از دو ماه کار با نهاد پولیس، ریاست امنیت ملی کابل، شهرداری کابل، دادستانی کل، اداره مبارزه با جرایم سنگین و حضور گاه گاهی دیگر بخش ها ارزیابی اساسی و عمیق از فعالیت هایش را انجام دهد.

معاون اول ریاست جمهوری با بیان اینکه خلاهای آشکار و پنهان در ساختار نیرو، روش و وسایل وجود دارد تاکید کرده: «گوشه های تاریک – زانو خم های غیر ضروری در اداره – و عناصر کار شکن آنهم بصورت خونسردانه یکی از کار هایی است که باید حالا انجام شود.»

به گفته او درین مدت هیچ کس در هیچ سطح به هیچ بهانه ای برکنار و تبدیل نشده و به همه فرصت منصفانه و یکسان داده شد که در فضای مطلق متفاوت از گذشته استعداد و توانایی های شان را نشان دهند.

صالح هشدار داده: «تمرکز بر روش هایی که بتواند توقعات مشروع مردم را برآورده بسازد از اولویت های طلایی ما خواهد بود. ترتیب احصاییه مقایسوی چند روز را در بر خواهد گرفت بخاطر اینکه منابع باید متعدد باشد. قبل از نشر احصاییه باید تمام جر و بحث میان نهاد ها را نیز انجام بدهیم. عهد ما این بود که تبدیل نمی کنیم. بلکه ناکام را از سیستم برای همیش خارج می سازیم.»

ترورهای هدفمند در کابل

امرالله صالح در خصوص پرونده ترور یما سیاوش خبرنگار پیشین طلوع نیوز گفته است که او خبر شده که خانواده وی به مراجع جهانی مراجعه کرده اند که باید این  قضیه را پیگیری کند.

صالح این اقدام خانواده سیاوش را «یکی از بهترین کار ها» خوانده گفته است: «ایکاش مراجع جهانی بیایند و این دوسیه و یا دوسیه ها را ببینند که ترور از کجا سرچشمه می گیرد و دلیل اش چیست. متاسفانه برخورد جامعه جهانی و کشورهای بزرگ با قضیه تروریزم معیار مشخص ندارد و بحث منافع ملی همه ابعاد دیگر را تحت شعاع قرار داده است.»

او خاطرنشان کرده که در آغازین روز های جلسات شش و نیم به مردم گفته است که طالبان تصمیم گرفته است که جامعه مدنی و هر حلقه ای که صدای افغانستان را بلند می کند هدف قرار بدهند.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که رضایت از جلسات شش و نیم بخاطر ترورهای هدفمند به ۵۶ درصد کاهش یافته و تنها در روز گذشته در شهرکابل بیست حادثه جنایی ثبت شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان