صالح: تفسیر طالبان از توافق با امریکا در دوحه امتیازگیری بر اساس کشتار است

توسطفریدون حسنی

دی ۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

در ادامه انفجار های هر روزه در شهر کابل که گروهی مسوولیت ان را نمی گیرد امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید تعبیر و تفسیر طالبان از توافق با امریکا در دوحه این است که باید بیشتر بکشند تا بیشتر امتیاز بگیرند. او تاکید کرده که این گروه بخاطر انفجارها پس از توافق با امریکا پنجصد تن را در وزیرستان تعلیمات بمب گذاری داده و در هسته های کوچک به شهرهای کلان فرستاده اند.

امرالله صالح امروز سه‌شنبه (2جدی) گفته است که گروه طالبان مسولیت انتحار و انفجار در مساجد را نمی گیرد اما روز گذشته دو انتحاری به اسم های عاشق الله و دادالله که می خواستند در مراسم فاتحه خوانی در پغمان خود را منفجر کنند قبل از ورود به مسجد منفجر شدند.

صالح افزوده از آنجایی که چهره هر دو انتحاری قابل شناسایی بوده، ساکنان محلی در ولسوالی پغمان می گویند که آن ها اهل همان منطقه بوده اند.

به گفته او شماری از اعضای خانواده دو تن انتحاری که گمان می رود از انجام این عملیات های انتحاری آگاه بودند بازداشت شده اند.

معاون اول ریاست جمهوری  خاطرنشان کرده که امنیت ملی ثناوالله مشهور به محمد سلیم یکی از قملدادی های داعش و سمیع الله عضو شبکه حقانی که هردو بخاطر ترورهای هدفمند کار می کردند را بازداشت کرده اند.

این اظهارات صالح در حالی مطرح می شود که شهر کابل در سه روز گذشته شاهد انفجارهای متوالی بوده و در اخرین مورد صبح امروز موتر حامل داکتران زندان پلچرخی هدف انفجار ماین قرار گرفت که در نتیجه آن 5 تن کشته شدند.

رویداد های امنیتی کابل

امرالله صالح در خصوص رویداد های امنیتی کابل گفته است که روز گذشته کابل گواه یک حادثه انفجار ماین مقناطیسی بوده که دو نفر مسنوبین اسبق اردوی ملی را زخمی کرده است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که ارزیابی ها در مورد خسارات برجای مانده از حمله بر خان محمد وردک عضو مجلس نمایندگان ادامه دارد.

صالح تصریح کرده که تعدادی از جرم پیشه های شامل فهرست ها بصورت غیر مستقیم تماس می گیرند تا خود را از میکانیزم تسلیمی و تصفیه آگاه سازند.

به گفته او ریاست تحقیقات جنایی وظیفه دارد کسانی را که بالایشان دعوای حق العبدی نیست پس از بایومتریک و «تخلیه اطلاعتی» سند تصفیه بدهد.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که رضایت از جلسات شش ونیم صبح به شصت و سه درصد کاهش یافته و روند سبوتاژ جلسات شش و نیم که میکانیزم تطبیق آنرا جهت می دهد از سوی حلقات خاص انجام می یابد.

صالح اضافه کرده که گروه طالبان، داعش و گروه های تبهکار با اتکا به افزار سخت و خشن علیه این برنامه قرار دارند و شماری هم با استقاده از ابزار نرم بر ضد جلسه شش و نیم آستین برزده اند.

او با همگانی سازی ماده 243 قانون جزا که در آن گفته شده: «شخصی که در زمان جنگ با نشر اخبار، اعلامیه ها، اظهارات دروغ یا مغرضانه عمداً به صورت شفاهی یا تحریری یا به هر وسیله دیگری به منظور حمایت از دشمن تبلیغ یا توطیه نماید به نحوی که به قدرت دفاع کشور یا عملیات نظامی نیروهای نظامی ضرر رساند یا سبب هرج و مرج یا تضعیف روحیه مردم گردد، به حبس طویل تا ده سال، محکوم می گردد» هشدار داده که حلقات مخرب که بدون مدرک و اسناد ذهن مردم را مغشوش می سازند بدانند که اگر اقدامی صورت گیرد بر اساس همین قانون خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *