جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

شمار تلفات حمله بر موتر حامل یک عضو مجلس نمایندگان به 10 کشته و 52 زخمی افزایش یافت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

یک روز پس از حمله موتر بمب بر کاروان حامل خان محمد وردک عضو مجلس نمایندگان امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید تلفات این حمله به 10 کشته و 52 زخمی افزایش یافته است.

امرالله صالح امروز دوشنبه (1جدی) در گزارش جلسه شش و نیم نگاشته است که در حمله بالای خان محمد وردک  10 نفر کشته و 52 نفر زخمی شده اند.

صالح افزوده که از این میان زخمیان تنها 6 نفر آن در شفاخانه است متباقی بخاطر سطحی بودن جراحت به خانه های خود برگشته اند. او گفته که اکثر زخمی های ناشی از پارچه های شیشه بوده است.

به گفته او در میان کشته ها یک طفل شش ساله نیز شامل است.

معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرده که امنیت ملی یکی از بمب گزاران را در شهر کابل که تا حال به ۱۸ مورد ترور و بمب گذاری اعتراف کرده بازداشت کرده است.

او خاطرنشان کرده که در بیست و چهار ساعت گذشته رضایت مردم از جلسه شش و نیم با وجود رویدادهای امنیتی کابل 70 درصد بوده و قرار است فردا احصاییه مقایسوی دو ماه فعالیت شش و نیم را با دوماه قبل آن شریک سازد.

رویداد های امنیتی کابل

صالح در ادامه گفته است که در 24 ساعت گذشته پنج موتر، دو منزل و یک دوکان سرقت شده و از این میان شماری از موتر های سرقت شده از سوی منسوبین امنیتی دریافت شده است.

معاون اول ریاست جمهوری از صاحبان موتر خواسته است که در موتر های شان «جی پی اس» نصب کنند.

به گفته او حوزه هژدهم، نوزدهم و بیست و یک در بیست و چهار ساعت گذشته شاهد هیچ رویدادی نبوده است.

صالح تاکید کرده: «کابل شهر شش ملیون انسان است و حتمن بی حادثه نمی تواند باشد. اما سیستم باید در ارتباط به جرم تحملش صفر باشد. وقتی صفر مقدس ترین عدد برای آمر حوزه باشد در آنصورت جرایم بسیار پایین می آید. هر زمانیکه منسوبین نهاد های امنیتی با ارقام آشتی کنند و بی تفاوت شوند وضعیت رضایت بخش نمی باشد.»

معاون اول ریاست جمهوری از تمام ادارات دولتی در کابل خواسته که اوراق مربوط به پوشش ساحوی کارمندان شان را خانه پری و به مراجع ذیربط تحویل دهند.

صالح خاطرنشان کرده که در روزهای اخیر نگرانی از دسترسی مخربین و تروریستان به این اطلاعات ابراز شده و با درک این حساسیت فیصله شده که کارمندان دولت می توانند اوراق را مستقیم به آمرین شان تحویل دهند تا رسمی و محفوظ  به ارگان های ذیربط داده شود.

موتر های با «پلیت و، ج» مجلس نمایندگان توقف داده می شود

امرالله صالح در ادامه تاکید کرده که موتر هایی که در پلیت شان و. ج. نوشته شده است توقف داده می شوند و تاکنون شمار این موتر ها به 155 عدد می رسد.

او از اعضای مجلس نمایندگان خواسته است که پلیت های مخصوص موتر حامل شان را از وزارت داخله بدست آورده اند. صالح هشدار داده: «اکنون اطلاعات رسیده است که ممکن تروریستان طالب و طالبان داعشی و. ج. را تقلبی ساخته و  فاجعه خلق نمایند. لطفا با موتر هایی که پلیت آنها و. ج. است گشت و گذار نکنید. لطفا.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان