۸ راهکار که زندگی تان را دوباره پر از هیجان کنید

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۳۰, ۱۳۹۹ به روز رسانی : دی ۱, ۱۳۹۹

چگونه باید دوباره در زندگی هیجان‌زده شویم؟ قبل از اینکه بتوانیم دوباره هیجان‌زده شویم، باید بفهمیم که انرژی ما در کجا تخلیه می‌شود. همه مواردی که با بالاترین حقیقت ما مطابقت ندارند، انرژی ما را تخلیه و فرسوده‌‌مان می‌کنند. مطمئنا اگر دقت کنید، می‌توانید یک لیست قابل‌توجه از مواردی آماده کنید که شما را آزار می‌دهند. اینها همان چیزهایی هستند که هیجان را از زندگی‌مان می‌گیرند.

۱. ذهن‌تان را آزاد کنید

ما باید به سلامتی عاطفی خود بپردازیم و هر هفته برای یوگا یا مراقبه وقت بگذاریم. استراتژی‌های تنفسی آرامش‌بخشی که در هر دو وجود دارند، به از بین بردن استرس و کاهش اضطراب کمک می‌کنند. ما احساس بهتری خواهیم داشت و به گونه‌ای دیگر به مسائل نگاه خواهیم کرد.

مطلب مرتبط: اگر اضطراب یا افسردگی دارید، از خوردن این مواد غذایی پرهیز کنید

۲. تغییرات کوچک و مثبت ایجاد کنید

وقتی تغییرات جزئی در برنامه روزمره خود ایجاد می‌کنیم، هیجان برمی‌گردد. یک ورزش جدید شروع کنید، یک کتاب متفاوت بخوانید، یا هر کار کوچکی که تا کنون انجام نداده‌اید. به زودی خواهید فهمید که شروع کار شروع می‌تواند به شما اعتماد به نفس زیادی برای خلق کردن بدهد.

۳. افکار منفی را دوباره قالب‌بندی کنید

تفکر منفی برای هم شایع است، اما نحوه مدیریت افکار است که هیجان زندگی ما را نابود یا حفظ می‌کند. ما نمی‌توانیم منفی‌نگر بمانیم و امیدوار باشیم که بهترین خودمان خواهیم شد. درک افکار منفی و تبدیل آنها به افکاری که به نفع‌مان هستند مانع گیر افتادن ما می‌شود.

۴. خوش‌بینی را تمرین کنید

یک فرد خوش‌بین از همه چیز هیجان می‌گیرد! خوشبختانه خوش‌بینی آموختنی است. و البته قرار نیست که نیمه پر لیوان را ببینید، فقط باید بدانید که می‌توانید نیمه خالی را پر کنید.

یاد بگیرید که جنبه دیگر هر اتفاقی را ببینید. در میان شکست و ناامیدی به دنبال درس گرفتن باشید و ایمان داشته باشید که همه چیز درست خواهد شد.

مطلب مرتبط: اگر زندگی شادتری می خواهید، این ۶ تفکر سمی را کنار بگذارید

۵. زمان تلف‌شده را از روزهای‌تان حذف کنید

اتلاف وقت باعث اتلاف انرژی می‌شود و با تخلیه انرژی، سخت است که هیجان‌زده شوید. وقتی در اعماق وجودتان بدانید که باید کاری انجام دهید، وقت و انرژی را پیدا خواهید کرد. اما مراقب باشید، اتلاف‌کننده‌های وقت (مثل فیسبوک یا اینستاگرام) همیشه راهی برای خزیدن به زندگی‌تان دارند.

۶. دست از توجه به افکار دیگران بردارید

یکی از دلایل عمده‌ای که ما خواسته‌های‌مان را دنبال نمی‌کنیم این است که به آنچه دیگران درباره ما فکر می‌کنند اهمیت می‌دهیم. در نتیجه دلسرد می‌شویم و چیزهایی را که شادمان می‌کنند، دنبال نمی‌کنیم. ما به خودمان مدیونیم که همان چیزی باشیم که خودمان می‌خواهیم، نه آن چیزی که دیگران می‌خواهند.

۷. نگذارید ترس شما را کنترل کند

زندگی غیرقابل پیش‌بینی است. اگر کمی احساس ترس نداشته باشیم، پس به اندازه کافی تلاش نمی‌کنیم. و اگر فقط آنچه را که از پسش برمی‌آییم انجام دهیم، بعید است که‌ هیجان‌زده شویم.

مطلب مرتبط: ۷ نوع ترس که شما را عقب می کشند

۸. پیش از پذیرفتن و رد کردن بیشتر فکر کنید

اگر چیزی درست بود، آن را انجام دهید. و وقتی چیزی غلط به نظر می‌رسید یا باب میل‌تان نبود خیلی ساده نه بگویید. وقتی بر اساس انتظارات دیگران به آنها پاسخ ندهیم، هم آرامش داریم و هم نسبت به خودمان صادق هستیم. زندگی بر اساس حقیقت‌مان است که هیجان را به ما برمی‌گرداند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *