جلسه شش و نیم؛ از انتقاد بر مجلس نمایندگان تا تاکید بر تخریب تایر موتر سایکل ها

توسطفریدون حسنی

آذر ۲۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

در ادامه انتقادها از برخورد پولیس با موتر سایکل داران با اسناد در شهر کابل امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری یک بار دیگر تاکید می کند که موتر سایکل های اسناددار که دو سرنشین داشته باشد «تایر» (چرخ) آن از سوی پولیس تخریب می شود.

امرالله صالح امروز شنبه (29قوس) در گزارش جلسه شش و نیم صبح نگاشته است که شکایت ها مبنی بر آزار موتر سایکل های اسناددار با یک سرنشین اساس ندارد.

صالح افزوده: «از این که اکثر ترورها توسط موترسایکل های دوپشته صورت می گیرد راه حل این است که نباید از موتر سایکل دوپشته استفاده گردد.»

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده که موترسایکل های بی سند مصادره و تایرهای موترسایکل با سند که دو سرنشین داشته باشد تخریب می شود.

او اضافه کرده که موضوع محصول و مالیه برای موترهای زرهی که اکنون یک صد و هفتاد عراده آن در گمرک متوقف است حل می شود.

صالح خاطرنشان کرده که به تمام ولایات هدایت داده شده که روند ثبت موترهای بی اسناد را شدت بخشند. موتر هایی که خلاف دست افغانستان اند صاحب سند تردد در ساحات مشخص می شوند.

صالح در حالی بر تخریب تایر موترسایکل ها با اسناد تاکید می کند که در چند روز گذشته اقدام پولیس مبنی بر تخریب تایر موتر سایکل ها با انتقاد گسترده مردم همراه شده است.

رویداد های امنیتی کابل

امرالله صالح در خصوص رویدادهای امنیتی کابل گفته است که ریاست امنیت ملی یک دختر پنج ساله که چندی قبل از ناحیه هشتم ربوده شده بود را از چنگ ربایندگان نجات داده و تمام اعضای این باند آدم ربا که هفت نفر اند بازداشت شده است.

صالح افزوده که یک نفر جوان متعلق به خانواده تجار در ساحه غازی استدیوم ربوده شده است.

معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده ملا امام یکی از مساجد حوزه چهارم شهرکابل که علیه نیرو های امنیتی افغانستان بصورت علنی «پروپاگند» می کند احضار می شود.

انتقاد صالح از مجلس نمایندگان

امرالله صالح در ادامه تاکید کرده: «موقف گیری بعضی از اعضای ولسی جرگه جایگاه شان را در اذهان سخت صدمه می زند. اینکه من چند بجه از خواب بلند میشوم – با کدام کارمند دولتی جلسه میگیرم – روی چه موضوعات بحث میکنم – کی به خانه ام برمی گردم هیچ ربطی به ولسی جرگه ندارد.»

او تاکید کرده: «واقعا کمیدی و خنداور است که کسی اعلامیه بدهد که چرا امرالله صالح ساعت شش و نیم صبح جلسه دایر میکند. اکنون این جلسات در یازده ولایت دیگر نیز دایر میگردد و امید است که در آنیده نزدیک در سی و چهار ولایت دایر گردد.»

صالح خطاب به مجلس خاطرنشان کرده که اگر می خواهند موثریت این جلسات را مورد ارزیابی قرار دهند به جامعه مراجعه کنند و ارقام جرایم را ببینید.

به گفته او: «آنهایی که اتهام می بندند که این جلسات تاثیر نداشته است نیز در فقدان حقایق و ارقام حرف می زنند. باید ارقام ارایه نمایند. قرار است قانون اساسی افغانستان را در کتابچه های جیبی چاپ نموده و برایشان اینها تحفه بدهم تا یک بار دیگر برایشان وظایف سه قوا واضح گردد.»

صالح تاکید کرده که تعیین وقت جلسات در صلاحیت خودش است و ربطی به مجلس ندارد.

امرالله صالح در حالی از مجلس انتقاد می کند که پیش از این میرحمان رحمانی رییس مجلس گفته بود که جلسات شش و نیم هیچ کارآیی در تامین امنیت کابل نداشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *