۸ ماده غذایی بسیار سالم که ضریب هوشی را افزایش می دهند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۲۹, ۱۳۹۹

 در حالی که خوردن غذاهای سالم و مقوی از جسم ما مراقبت می‌کند، باید از خودمان بپرسیم بهترین غذاها برای مغز کدام‌ها هستند؟ برخی از غذاها می‌توانند ضریب هوشی را افزایش دهند و ما در این نوشتار به ۸ مورد از آنها می‌پردازیم.

۱. ماهی سالمون

سالمون یکی از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا۳ و کولین (مفید برای توسعه مغز و حافظه) است. امگا 3 به بهبود سلامت قلب و عروق، سلامت مغز و عملکرد شناختی و همچنین کاهش التهاب و تقویت ایمنی کمک می‌کند.

۲. میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این مواد غذایی رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را فرو می‌نشانند و التهاب را کاهش می‌دهند. التهاب در مغز می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل، آلزایمر، بیماری پارکینسون و همچنین خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد.

۳. شکلات

جدا از انرژی و اندورفین یا شادی که از خوردن شکلات به دست می‌آورید، یادگیری و حافظه شما نیز بهبود می‌یابد. مقدار کافئین موجود در شکلات شما را هوشیار و متمرکز نگه می‌دارد، در حالی که فلاونوئیدهای موجود در آن عملکرد مغز را بهبود می‌دهد.

۴. زردچوبه

مطالعات انجام‌شده فواید این ادویه همه‌کاره را برای سلامتی از کاهش التهاب آرتروز تا درمان ناراحتی روده نشان داده‌اند. اما زردچوبه به خاطر تأثیر مثبت بر مولکول‌های مغز که عملکرد شناختی را پشتیبانی می‌کنند، نیز تحسین شده‌است.

۵. چای ماچا

چای ماچا فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله بهبود عملکرد شناختی در مناطقی مانند توجه، حافظه و هوشیاری.

۶. نخود

نخود مواد مغذی بسیار متنوعی دارد که برای سلامت مغز مفید هستند. این ماده غذایی از کربوهیدرات‌های پیچیده تشکیل شده، که منبع اصلی سوخت مغز هستند. نخود همچنین منیزیم دارد که رگ‌های خونی را شل کرده و سبب می‌شود خون بیشتری به مغز برسد. خون بیشتر در مغز به معنای کارکرد حداکثری آن است.

۷. مواد خوراکی حاوی ویتامین C

غذاهای غنی از ویتامین C مانند آب مالته (پرتقال) و توت فرنگی می‌توانند به سلامت مغز کمک کنند زیرا حفظ سطح ویتامین C سالم می‌تواند در برابر زوال شناختی و بیماری آلزایمر اثر محافظتی داشته باشد.

۸. سبزیجات برگدار سبز

ثابت شده که سبزیجات برگدار به کند شدن روند زوال شناختی کمک می‌کنند، زیرا ویتامین K و فولات زیادی دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *