جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

گفتگوی تیلفونی خان و غنی؛ نخست وزیر پاکستان از تلاش کشورش برای آتش بس در افغانستان خبر داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همزمان با حضور هیئت مذاکره کننده طالبان در پاکستان ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس جمهوری غنی و عمران خان نخست وزیر پاکستان در خصوص روند صلح گفتگو کرده اند

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است که این گفتگوی تلیفونی شام روز گذشته انجام شده و دو طرف ضمن صحبت در مورد روند صلح، از افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.

ارگ تاکید کرده که نخست وزیر پاکستان در این گفتگو وعده سپرده که کشورش بخاطر کاهش خشونت ها و برقراری آتش بس در افغانستان، کمک می کند.

سفر هیئت طالبان به پاکستان

این اظهارات وزارت خارجه در حالی مطرح شده است که یک هیئت بلندپایه دفتر سیاسی طالبان در قطر به رهبری ملا برادر به اسلام آباد سفر کرده است.

دد این سفر سه روزه قرار است هیئت طالبان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کند.

پس از سفر هیئت طالبان به پاکستان وزارت خارجه اعلام کرده است که این سفر بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح افغانستان است و کابل از آن آگاهی دارد.

وزارت خارجه روز گذشته در خبرنامه ای گفته است که دولت افغانستان از سفر هیأت کمیسیون سیاسی طالبان به اسلام آباد که بر دعوت مقامات پاکستانی صورت گرفته است، آگاهی دارد و این دیدار هیئت طالبان از اسلام آباد در مشوره با دولت افغانستان و در نتیجه سفر عمران‌خان نخست وزیر پاکستان به کابل انجام شده و بخشی از تلاش‌ها برای تقویت روند صلح و آشتی ملی در افغانستان است.

این در حالی است که دور اول مذاکرات بین الافغانی صلح افغانستان به پایان رسیده و هیئت های مذاکره کننده دو طرف به رخصتی 20 روزه رفته اند. هیئت مذاکره کننده حکومت روز گذشته به کابل بازگشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان