حمله طالبان بر ولسوالی دهراود ارزگان؛ به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است

توسطفریدون حسنی

آذر ۲۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

مقام های محلی ارزگان تایید کرده اند که در درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی دهراود این ولایت به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده است.

احمدشاه ساحل، سخن‌گوی والی ارزگان گفته است که در حملۀ شب گذشته طالبان بر یک پایگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی دهراوود این ولایت، پنج پولیس بشمول یک فرمانده آنان کشته شده اند.

ساحل افزوده که در این درگیری سه نفر از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده اند.

به گفته او نیروهای کمکی به منطقه رسیده و درگیری ها نیز متوقف شده است.

در همین حال، شماری از رسانه‌ها به نقل از منابع‌شان از سقوط مرکز ولسوالی دهراوود به‌دست طالبان و نیز کشته شدن 13 نیروی دولتی خبر داده اند.

این منابع تاکیده کرده اند که در این درگیری 8 نیروی دولتی نیز زخمی شده است. در همین حال شورای ولایتی ارزگان نیز تلفات سنگین نیروهای دولتی را تایید کرده اند.

شدت حملات نیروهای امنیتی در ولسوالی دهراود

از سوی هم وزارت دفاع در اعلامیه ای سقوط ولسوالی دهراود به دست طالبان را رد کرده گفته است که درگیری میان امنیتی و‌ طالبان در ولسوالی صورت گرفته رفته است.

این وزارت خاطرنشان کرده که در حملات متقابل نیروهای دفاعی و امنیتی شب گذشته تلفات سنگین به طالبان وارد شده و در این درگیری ها 17 طالب بشمول معاون یک فرمانده آنان کشته و 6 تن دیگرشان زخمی شده اند.

وزارت دفاع تاکید کرده: «نیروهای دفاعی و امنیتی کنترول ولسوالی را در دست دارند و حملات خود را در این ولسوالی شدت خواهند بخشید.»

این در حالی است که ولسوالی دهراوود ارزگان در 23 ماه عقرب به دست طالبان سقوط کرد و به تاریخ 14 قوس وزارت دفاع اعلام کرد که این ولسوالی را دوباره از کنترول طالبان خارج کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *