۱۰چیز که آدم های باهوش هرگز تحمل نمی‌کنند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۱۷, ۱۳۹۹

در طول زندگی، باید با موانع و سختی‌های زیادی کنار بیاییم تا قدر چیزهای خوب را بدانیم. با این حال، اینکه زندگی ممکن است دشوار باشد، به این معنا نیست که برای “درس گرفتن” باید جنجال و مشکلات را انتخاب کنیم. افراد باهوش می‌دانند. زندگی بدون نیاز به برخورد با آدم‌ها یا رفتارهای خاص به اندازه کافی سخت است. ما در این نوشتار می‌خواهیم چند نکته اساسی را که نباید در زندگی‌تان تحمل کنید، مرور کنیم.

۱. نیاز به پذیرفته شدن و مورد تحسین قرار گرفتن

اگر می‌خواهید زندگی مثبتی داشته باشید، باید الزام خشنود کردن دیگران را کنار بگذارید. هرچند باید به رضایت دوستان و خانواده‌تان اهمیت بدهید، اما یادتان باشد که به تنهایی نمی‌توانید رضایت آنها را ایجاد کنید یا از بین ببرید. افراد خردمند در زندان عقاید دیگران زندگی نمی‌کنند.

۲. گفتگوی منفی با خود

افراد باهوش هرگز با خودشان گفتگوی منفی ندارند، زیرا می‌دانند که تنها باعث ضعف در آنها می‌شود. اگر اعتماد به نفس پایینی داشته باشند، آگاهانه روی آن کار می‌کنند و از تفکر مثبت برای تغییر ذهنیت خود استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۰ زبان بدن برای کسانی که اعتماد به نفس پایین دارند

۳. دوستان منفی

آدم‌های باهوش با اطمینان افراد منفی را از زندگی‌شان حذف می‌کنند. در حذف افرادی که فقط به دنبال رنج دادن به شما هستند تردید نکنید. دوستان‌تان باید بلندتان کنند و به شما الهام دهند نه اینکه افسرده‌تان کنند.

۴. رکود

افراد باهوش به جای قربانی ماندن، خودشان را از یک وضعیت بد خارج می‌کنند. هرچند همیشه نمی‌توانید موقعیت را ترک کنید، اما می‌توانید برای بیرون آمدن از شرایط بد برنامه بریزید یا گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید.

۵. ذهنیت گَله‌ای

افراد باهوش برای تصمیم‌گیری به ندای درونی خود گوش می‌دهند نه سر و صدای دنیای خارج! آنها وقتی چیزی را دوست ندارند، دنباله‌روی سایرین بودن را تحمل نمی‌کنند.

مطلب مرتبط: ۱۲ دلیل که باهوش تر از آنچه تصور می کنید، هستید

۶. ماندن در شغلی که دوست ندارند

افراد باهوش ترجیح می‌دهند مدتی برای تسلط بر کاری که دوست دارند سختی بکشند تا این که تمام ساعات خود را در شغلی سپری کنند که خسته‌شان می‌کند، حتی اگر درآمد خوبی هم داشته باشد.

۷. غافل شدن از سلامتی

افراد باهوش همیشه برای مراقبت از خود وقت می گذارند، چون می‌دانند که سلامتی بزرگ‌ترین سرمایه آنهاست.

۸. تحت کنترل پول درآمدن

همه می‌دانیم که برای زنده ماندن به پول نیاز داریم، اما این بدان معنا نیست که پول ما را کنترل کند. افراد باهوش خارج از توان خود زندگی نمی‌کنند. آنها ممکن است برای شغلی با درآمد بالاتر تلاش کنند، اما همچنان دنبال این هستند که زندگی متعادلی داشته باشند.

۹. توضیح خود به آدم‌هایی که گوش نمی‌دهند

افراد باهوش می‌دانند چه موقع باید از آدم‌هایی که روحشان با روح آنها مطابقت ندارد،‌ دور شوند. قرار نیست هرکسی که در زندگی ملاقات می‌کنید بماند و افراد باهوش این را می‌دانند.

۱۰. تحقیر شدن

آدم‌های باهوش تفاوت بین خوش‌رو بودن و اجازه بی‌احترامی به دیگران دادن را می‌دانند. آنها به همه لطف خواهند کرد، اما در صورت مواجهه با بی‌احترامی یا واکنش نشان می‌دهند و یا دور می‌شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *