یافته های یک مطالعه جدید: این مواد غذایی می توانند کووید-۱۹ را تضعیف کنند

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۱۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۱۶, ۱۳۹۹

دنیا با نگرانی در انتظار ورود واکسن ویروس کرونا است. و تا زمانی که این واکسن در دسترس همه قرار نگرفته‌است، بد نیست برخی مواد غذایی موثر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید. و البته اهمیت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و سایر دستورالعمل‌های بهداشتی هم که به قوه خود باقی است.

دی یو زی، استاد بیولوژی گیاهی و میکروبی و یو ژو، دانشجوی پی‌اچ‌دی در آزمایشگاه زی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی دریافته‌اند که ترکیبات شیمیایی موجود در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها ممکن است از تکثیر آنزیم‌های خاصی در سلول‌های ویروس کرونا جلوگیری کنند.

طبق مطالعه آنها که در ژورنال Frontiers منتشر شده‌است، شکلات تلخ، چای سبز و انگور موسکادین (بومی جنوب آمریکا) همه حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که می‌توانند به عملکرد پروتئاز موجود در SARS-CoV-2 متصل شده و به طور موثری آن را مهار کنند. اگر همتاسازی پروتئاز مهار شود، گسترش ویروس به طور موثر متوقف می‌شود.

زی در بیانیه ای گفت: “یکی از اهداف آزمایشگاه ما یافتن مواد مغذی در مواد غذایی یا گیاهان دارویی است که مانع از چسبیدن ویروس به سلول‌های انسانی یا ازدیاد ویروس در سلول‌های انسانی شود.”

نویسندگان این مطالعه دقیقاً چه چیزی را بررسی کردند؟

محققان مشاهده کردند که پروتئاز اصلی (Mpro) در ویروس SARS-CoV-2 پس از برخورد با ترکیبات مختلف شیمیایی گیاهی، به ویژه آنهایی که خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند، واکنش نشان داد. آنها از طریق شبیه‌سازی کامپیوتری و مطالعات آزمایشگاهی Mpro را مطالعه کردند.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب در بدن کمک می کنند

شبیه‌سازی‌ها نشان داد که ترکیبات شیمیایی خاصی از پودر کاکائو، شکلات تلخ، چای سبز و دو نوع انگور موسکادین قادر به اتصال به بخشهای مختلف Mpro هستند.

زی گفت: “Mpro پروتئینی دارد که مانند” یک جیب” است که از ترکیبات شیمیایی پر می‌شود. وقتی این جیب پر شد، پروتئاز عملکرد مهم خود را از دست داد.”

آزمایشات آزمایشگاهی نتایج مشابهی را به همراه داشت: ترکیبات شیمیایی موجود در چای سبز عملکرد Mpro را کاملاً مهار می‌کنند. از طرف دیگر، ترکیباتی که در شکلات تلخ و پودر کاکائو یافت می‌شوند، فعالیت را تقریباً به نصف کاهش می‌دهند.

لازم به ذکر است که این بدان معنا نیست که این مواد خوراکی از شما در برابر کووید-۱۹ محافظت می‌کنند، اما این یافته‌ها می‌توانند پایه‌ی کشف‌های بزرگ‌تر باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *