جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

هشدار سازمان جهانی بهداشت: واکسن به معنای صفر شدن آمار کووید-۱۹ نیست!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

داکتر مایکل رایان، مدیر اجرایی سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید: واکسن “ابزاری مهم و قدرتمند برای کنترل بیماری است اما به خودی خود نمی‌تواند پاندمی کرونا ویروس را پایان بدهد.”

واکسن‌ها باید “به استراتژی بهداشت عمومی که در حال حاضر داریم” اضافه شوند، زیرا “تزریق واکسن به تنهایی نمی‌تواند روند انتقال ویروس را متوقف کند”.

وی با هدف اصلاح این تصور که واکسن به زودی در دسترس همه قرار خواهد گرفت، گفت: “اوایل سال آینده واکسن در دسترس همه نخواهد بود.”

او افزود: “احتمال بالا رفتن انتقال همیشه وجود خواهد داشت” به این معنا که ویروس علی‌رغم واکسیناسیون هنوز خطراتی ایجاد می‌کند.

تمرکز روی گروه‌هایی که بیش از بقیه “در معرض خطر” هستند “اندوه زیادی” را از این بیماری همه‌گیر حذف می‌کند اما “انتقال و سرایت بیماری را پایان نمی‌دهد”.

داکتر رایان افزود: “ما معتقدیم كه با انجام واكسیناسیون در حجم بالا، می‌توانیم تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر پویایی انتقال کرونا ویروس داشته باشیم … اما تا قبل از رسیدن به آن نقطه نمی‌توان این بیماری را در سطح بالایی کنترل کرد.”

به گفته داکتر رایان، ما در نقطه‌ای نیستیم که این همه‌گیری را شکست داده باشیم.

از سویی، دکتر ماریانژِلا سیمائو، مسئول دسترسی به داروها، واکسن و محصولات بهداشتیِ سازمان جهانی بهداشت نیز گفته‌است که در حال حاضر امید زیادی به واکسن‌ها داریم، اما ” ابدا نباید گرفتار یک احساس امنیت کاذب شویم”.

وی افزود ما باید “امیدمان را حفظ کنیم” خصوصاً به این دلیل که بیشتر کاندیداهای واکسن نزدیک به تأیید هستند اما کار ما “هنوز به پایان نرسیده‌است”.

داکتر ماریا دی جوزف ون کرخوف، متخصص اپیدمیولوژی بیماری‌های عفونی، از سازمان جهانی بهداشت گفت: “ما برای ایمن نگه داشتن عزیزان‌مان باید تلاش کنیم … واقعاً ضروری است که به نکات ایمنی پایبند بمانیم تا خودمان را دور از بیماری نگه داریم.”

وی گفت که کار ما هنوز تمام نشده است و “قدم‌هایی که اکنون برمی‌داریم می‌تواند برای ما و خانواده‌های‌مان، به ویژه در طی شش ماه آینده، به معنای مرگ یا زندگی باشد”.

وی افزود: “دانستن اینكه در حال حاضر ویروس در چه سطحی است و تصمیم‌گیری برای كاهش خطر، باعث نجات جان آدم‌ها خواهد شد”.

به گفته داکتر ون کرخوف، برای کنترول کردن این ویروس هیچ راه میانبری وجود ندارد! و برای جلوگیری از انتقال بیماری کووید-۱۹ باید در سطح جهان تلاش صورت بگیرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان