صالح: پرونده کشته شدن عبدالستار غوربندی بسته شد

توسطفریدون حسنی

آذر ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

پس از گذشت یک سال از کشته شدن عبدالستار غوربندی از سوی نیروهای امنیت ملی امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری می گوید پروند کشته شدن این فرمانده جهادی بسته شده است.

امرالله صالح امروز پنج‌شنبه (13قوس) در گزارش جلسه شش و نیم صبح اش گفته است که روز گذشته در قصر چهارچنار مجلسی به ریاست رییس جمهور غنی برای تکمیل دوسیه تحقیقات مرتبط به کشته شدن «آمرعبدالستار غوربندی» دایر شده بود و در آن اعضای کمسیون تحقیق، پسر عبدالستار غوربندی، جانشین او بریالی غفوری، بزرگان قوم از ولسوالی های چهارگانه غوربند و شفیع الله غوربندی میزبان شرکت داشتند.

صالح افزوده: «تحقیقات بسته شد اما دولت از خانواده شهید ستار غوربندی و قوم شریف شان حمایت می نماید».

او تاکید کرده که بسته شدن پرونده معنای پایان همکاری و ایستادگی دولت در کنار خانواده و قوم این فرمانده جهادی نیست.

عبدالستار غوربندی به تاریخ 16 جدی سال گذشته در خیرخانه کابل توسط نیروهای امنیت ملی زمانی که در یک مهمانی بسر می برد با شماری از همراهانش کشته شده بود.

رویداد های امنیتی کابل

معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفته است که ریاست امنیت ملی «شیراحمد» یکی از افراد حقانی را که در جریان عفو از زندان رها شده بود و برای تخریب به کابل آمده بازداشت کرده است.

او خاطرنشان کرده که همچنان امنیت ملی در 24 ساعت گذشته با انجام عملیات های متعدد هفت تن «تروریستان» کوچک و متوسط را بازداشت کرده و نیز یک نفر تروریست که در محبس سمنگان در تشکیلات پولیس نفوذ کرده بود بازداشت شده است.

به گفته او کابل در بیست وچهار ساعت گذشته گواه یک حمله تروریستی بدون تلفات و چهار حادثه سرقت بوده است.

معاون اول ریاست جمهوری اضافه کرده که مردم در نزدیک پکتیا مارکیت از یک زور گو شکایت دارند که صد تا درخت را قطع و زمین را اشغال کرده و با گذاشتن ده ها غرفه باج گیری و اخاذی می کنند.

او هشدار داده که اگر این «زورگو» که اسمی از او نبرده تا چهل و هشت ساعت دیگر باید تغییر رویه دهد و یا بازداشت می شود.

صالح خاطرنشان کرده از امروز به بعد در جدول جرم پیشه ها یک ستون دیگر به اسم تصفیه شده ها را اضافه می کند و این ستون شامل مجرمینی می شود که تسلیم می شوند و حق العبد را تکمیل می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *