کووید 19 در جهان؛ برتانیا استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت فایزر بیونتک را تایید کرد

توسطفریدون حسنی

آذر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۳۹۹

همزمان با همه گیری و ادامه شیوع ویروس کرونا در جهان برتانیا استفاده از واکسن کرونا ساخت شرکت «فایزر بیونتک» را تایید کرده است.

دولت بریتانیا اعلام کرده که توصیه آژانس مستقل نظارت بر دارو و محصولات بهداشتی این کشور مبنی بر تایید استفاده از واکسین ضد کرونای تولید شده توسط دو شرکت آمریکایی و آلمانی «بایون‌تک و فایزر» را پذیرفته است.

براساس گزارش یورنیوز با تایید این واکسین از سوی دولت بریتانیا نخستین کشور غربی است که استفاده از یک واکسین برای مقابله با ویروس کرونا را مجاز دانسته است.

دولت بریتانیا تاکید کرده که این واکسین از هفته آینده در این کشور در دسترس قرار می گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت و امور اجتماعی بریتانیا تاکید کرده که سرویس سلامت همگانی (NHS) که دهه‌ها تجربه در ارائه برنامه‌های واکسیناسیون دارد به زودی خود را برای مقدمات لازم جهت خدمات درمانی و حمایت لازم از افراد واجد شرایط برای دریافت واکسین مهیا می کند.

ویروس کرونا در جهان

ویروس کرونا برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

این ویروس پس از چین به شدت در سراسر جهان شایع و آخرین آمار دانشگاه جانس هاپکینز امریکا که امروز منتشر شده نشان می دهد که این ویروس در سراسر جهان جان بیش از یک میلیون و ۴۸۰هزار نفر را گرفته و بیش از ۶۳ میلیون و ۸۷۶هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

پس از شیوع این ویروس شماری زیادی از کشور ها و داروسازی معتبر جهانی در صدد ایجاد واکسین برای این اپیدمی صحی شدند.

شرکت داروسازی فایزر آمریکا نیز چندی قبل اعلام کرده بود که واکسین کرونای ساخته شده در این شرکت در بیش از نود درصد موارد از انتقال ویروس کرونا پیشگیری کرده است.

هرچند تاکنون واکسین ساخته شده ساخت این شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد و تاکنون به بازار عرضه نشده است.

پیش از این روسیه و چین از نخستین کشور های بودند که اعلام کردند واکسین ساخته بر ضد کرونا در این کشور ها نتیجه بخش بوده اما با وجود نتیجه بخش بودن آن این واکسین ها تاکنون در بازارهای جهانی عرضه نشده است.

در افغانستان نیز در کنار سایر کشورهای جهان رقم مرگ و میر و ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته و وزارت صحت عامه تایید کرده است که افغانستان در مرحه موج دوم شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *